Samsung traci pozycję lidera na indyjskim rynku tabletów
IDC opublikowało nowy raport, w którym podsumowało indyjski rynek tabletów w czwartym kwartale 2014 roku. Okazuje się, że w tym czasie Samsung stracił tam pozycję lidera.
IDC opublikowało nowy raport, w którym podsumowało indyjski rynek tabletów w czwartym kwartale 2014 roku. Okazuje się, że w tym czasie Samsung stracił tam pozycję lidera.
Z najnowszych informacji przekazanych przez firmę analityczną IDC wynika, że Samsung już nie jest liderem na rynku tabletów w Indiach. Koreański gigant ugiął się pod wpływem lokalnego producenta, którym jest firma iBall. Producentów tabletów z serii Slide umocnił własną pozycję i zeszłym kwartale miał w Indiach udział na poziomie 15,6%. Udział Samsunga spadł do 12,9% (rok wcześniej wynosił 17,9%). Trzecie miejsce należy do firmy Datawind, która produkuje słynne tablety Aakash na potrzeby indyjskiego rynku edukacji. Następnie mamy Lenovo i HP.
W zeszłym kwartale w Indiach sprzedano 960 tysięcy tabletów. To o 3,6% więcej niż w adekwatnym okresie 2013 roku. Najczęściej wybieranymi tabletami w Indiach były modele wyposażone w Wi-Fi i modem 3G, które stanowiły aż 63% wszystkich sprzedanych tego typu urządzeń w czwartym kwartale. Oczywiście nadal mowa tylko o Indiach.
iBall już od dawna deptał po piętach Samsungowi. Firma ma w ofercie coraz więcej tanich tabletów z funkcją telefonowania, które są tańsze od produktów Samsunga. Stąd też zapewne wynika zmiana lidera na podium.
źródło: IDC