Google rozpoczęło nowy eksperyment w Sklepie Play, który polega na wyświetlaniu sponsorowanych elementów w wynikach wyszukiwania. Na szczęście te są oznaczone specjalną plakietką.
Google uruchomiło program pilotażowy dla nowej funkcji w Sklepie Play. Mowa o wyświetlaniu sponsorowanych elementów (lub jak kto woli – reklam) w wynikach wyszukiwania sklepu. Będą one pojawiać się wśród innych rezultatów, ale będzie można je łatwo odróżnić, gdyż zostaną oznaczone plakietką Ad. Początkowo funkcja będzie dotyczyć tylko wąskiej grupy użytkowników. Google zamierza za kilka miesięcy rozszerzyć dostępność nowego rozwiązania, ale to nastąpi dopiero po zebraniu opinii od użytkowników biorących udział w testach.
Coś wam to przypomina? Facebook! W newsfeedzie popularnej społecznościówki również wyświetlane są (w aplikacji mobilnej) proponowane do zainstalowania aplikacje i gry. Facebook zarabia w ten sposób całkiem sporo pieniędzy.
Google przy okazji pochwaliło się, że Google Play dostępne jest już na ponad miliardzie urządzeń w ponad 190 państwach świata. I tylko w zeszłym roku deweloperom aplikacji wypłacono aż ponad 7 miliardów dolarów.
źródło: google