Coraz więcej użytkowników zgłasza, że żywotność Nexusa 7 2013 pozostawia wiele do życzenia. Tablety zaczynają się psuć.
Wiadomo, że przy zakupie gadżetów elektronicznych chcemy, aby te służyły nam jak najdłużej. Rzecz, oczywiście, tyczy się również tabletów. Niestety, nie wszystkie sprzęty łapią się na ową listę i jednym z nich może być Nexus 7. Właściciele wersji z 2013 roku donoszą, że po dwóch latach działania tablety nie nadają się już do użytku. Przyczyną nie są raczej aktualizacje oprogramowania.
Początkowo o sprawie komunikowało jedynie kilku użytkowników, jednak coraz więcej właścicieli Nexusów 7 2013 zaczęło zgłaszać się z podobnymi problemami. Z początku tablety zawieszały się kilkukrotnie i wyłączały pewne aplikacje, w końcu urządzenia całkowicie odmawiały posłuszeństwa. Podczas prób restartu sprzętu dochodziło do zamrożenia na napisie „Google”. I chociaż udaje im się wejść w tryb fastboot, tablet wyświetla błąd podczas prób jego odblokowania. Niektórzy użytkownicy donoszą, że udało im się teoretycznie postawić sprzęt na nogi dzięki przywróceniu ustawień fabrycznych, jednak i to nie rozwiązuje do końca problemów z urządzeniem.
Google stwierdziło, że z problemem należy zgłaszać się do firmy ASUS. Ta liczy sobie od 150 do 200 dolarów za naprawę sprzętu. Niezadowoleni użytkownicy już postanowili w tym celu podpisać nową petycję w serwisie change.org. Wielu z użytkowników łączy problem z pojawieniem się Androida 5.0.2. Wtedy bowiem zaczęły wpływać pierwsze skargi. Niemniej, jednak są to jedynie spekulacje.
Problemy zgłaszane przez użytkowników mogą wskazywać na wadliwy komponent, najprawdopodobniej związany z pamięcią flash. Nie byłby to pierwszy taki przypadek. ASUS już wcześniej wypuścił na rynek Nexusa 7 (2012 rok), który również zawierał wadliwy komponent.
Chwilowo na problem nie znaleziono jeszcze lekarstwa, choć użytkownicy donoszą, że pomaga dość drastyczne obchodzenie się ze sprzętem – niektórzy odłączali baterię, inni zaś uderzali w lewy bok tabletu. Ostrzegamy jednak, że takie rozwiązania są ryzykowne i nie gwarantują poprawy działania urządzenia. Nie wiadomo również, jak dużej ilości tabletów dotyczy ten problem. Chwilowo ASUS nie wydał żadnego oświadczenia na temat zgłaszanej sprawy.
Źródło: AndroidPolice