Strategy Analytics opublikowało raport, z którego wynika, że Samsung w pierwszym kwartale tego roku obronił pozycję lidera na rynku smartfonów i sprzedał ponad 83 mln sztuk takich urządzeń. Na drugim miejscu mamy Apple z 61,2 mln sprzedanych iPhone’ów.
W czwartym kwartale 2014 roku Samsung i Apple szli łeb w łeb. Obie firmy sprzedało mniej więcej tyle samo smartfonów. Jak natomiast sytuacja wyglądała w zeszłym kwartale? Z informacji przekazanych przez Strategy Analytics wynika, że Koreańczycy obronili pierwsze miejsce i sprzedali w Q1 2015 roku 83,2 mln smartfonów Galaxy (co przekłada na się udział w postaci ponad 24%). Na drugim miejscu znajduje się Apple z udziałem 17,7% na rynku, co wynika ze sprzedaży 61,2 mln iPhone’ów.
Na kolejnych dwóch miejscach mamy firmy Lenovo-Motorola (18,8 mln smartfonów) i Huawei (17,3 mln). Pozostali producenci w pierwszym kwartale sprzedali 164,5 mln smartfonów, a łącznie na rynek trafiło 345 mln smartfonów, czyli o 60 mln więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Szczegóły znajdziecie w poniższych tabelach.
źródło: strategy analytics