Wpływy z reklam na Androidzie po raz pierwszy większe niż na iOS
Do tej pory największe wpływy z reklam na urządzeniach przenośnych przynosił iOS. Teraz mamy nowego lidera, choć jego przewaga nad dotychczasowym jest minimalna.
Do tej pory największe wpływy z reklam na urządzeniach przenośnych przynosił iOS. Teraz mamy nowego lidera, choć jego przewaga nad dotychczasowym jest minimalna.
Tym nowym liderem jest rzecz jasna Android, którego udział w zysku z reklam wynosi 47,77 proc. – zaledwie 0,33 punktu procentowego mniej od iOS. Znacznie większy jest za to ruch w reklamach na urządzeniach zasilanych systemem z zielonym robotem. Wg badań przeprowadzonych przez Opera Mediaworks, jest on równy 65,17 proc., podczas gdy na urządzeniach Apple’a – zaledwie 22,34 proc.
W tej drugiej dziedzinie przewaga Androidu zarysowuje się już jednak od dłuższego czasu – od 1. kwartału 2014 roku. Skąd takie dysproporcje w obu dziedzinach? Reklamodawcy zwykli płacić dwojako: za każdy tysiąc wyświetleń lub za kliknięcia w bannery. Do tej pory taki system większe przychody gwarantował na iOS.
Przychody na pozostałych systemach mają marginalny udział w rynku reklam – nigdzie indziej nie przekracza on nawet 2 proc. (choć ruch np. na Symbianie wynosi blisko 4 proc.). Jeśli zaś chodzi o wewnętrzny podział na urządzeniach Apple’a, zdecydowanym liderem są iPhone’y (17 proc. z ogólnej puli), reszta zaś przypada na iPady i iPody.
Ekspansja Androida na polu reklam trwa zatem w najlepsze. Czy następne takie badanie przedstawi dane wypadające jeszcze bardziej na korzyść tego systemu?
Źródło: Anroidauthority