Samsungi, iPhone’y, a może ktoś trzeci? Badania rynku w Stanach Zjednoczonych pokazują, z których smartfonów tamtejsza klientela jest najbardziej zadowolona. Wiadomo też, nad jakim aspektem twórcy telefonów muszą najbardziej popracować.
Samsung Galaxy Note 4 jest najbardziej satysfakcjonującym smartfonem wg badania wskaźnika zadowolenia amerykańskich konsumentów, przeprowadzonym na ponad 70 tys. osób zamieszkujących w Stanach Zjednoczonych. Wynik osiągnięty przez wspomniany model jest zdecydowanie lepszy od konkurencji. Galaxy Note 4 zdobył 86 oczek w stupunktowej skali.
Następne modele mogą pochwalić się jedynie 82 punktami. W tej grupie znalazły się Galaxy Note 3 i Galaxy S5 od Samsunga, a także dwa smartfony firmy Apple: iPhone 6 Plus i iPhone 6. Hegemonię dwóch liderów sektora telefonów z dotykowym ekranem przełamuje dopiero Motorola Moto X, plasując się na szóstym miejscu z wynikiem 81/100. Najgorzej w zestawieniu wypadają HTC Desire i Galaxy S4 Mini (odpowiednio: 73 i 72 oczka).
Samsung Electronics i Apple górują nad pozostałymi firmami również w zbiorczym zestawieniu. Co ciekawe, wyniki są bardzo podobne do tych sprzed roku. Największy skok zadowolenia zanotowało BlackBerry – z 74 na 78 proc., a największy spadek stał się udziałem Microsoftu – z 77 na 75 proc.
Niemal identycznie w porównaniu do badań z 2014 roku rozkładają się też opinie na temat poszczególnych funkcji smartfonów. Najwyżej ceniona jest łatwość wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych. Konsumenci są też zadowoleni z łatwości nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych czy ogólnego wyglądu urządzeń, na który składają się: rozmiar, masa i wielkość wyświetlacza. Największą bolączką pozostaje wytrzymałość baterii.
Źródło: Phonearena