Xiaomi Redmi 2 i Redmi 2A sprzedały się w 13 milionach egzemplarzy. Taki wynik udało się wypracować w zaledwie pięć miesięcy.
Informację przekazali najważniejsi ludzie w Xiaomi: prezes Lin Bin oraz dyrektor wykonawczy Lei Jun. Trudno się jednak temu dziwić, wszak takie rezultaty to wielki sukces chińskiego potentata. Mało który smartfon osiąga 13-milionową sprzedaż w zaledwie pięć miesięcy.
Nie jest to jednak pierwszy przypadek, w którym telefon z rodziny Xiaomi trafia do przynajmniej 10 milionów konsumentów. Wcześniej takim wynikiem mogły się pochwalić smartfony z serii Mi: Mi2, Mi3 i Mi4, a także Redmi 1 i Redmi Note.
Swój sukces telefony Xiaomi zawdzięczają połączeniu niezłej specyfikacji z niską ceną. Wspomniany Redmi 2A został w tym tygodniu przeceniony do 80 dolarów (ze stu) i tym samym stał się najtańszym smartfonem w historii chińskiej firmy. Zaledwie kilka godzin od ogłoszenia obniżki ceny wystarczyło, by model ten nabyło 200 tys. konsumentów! Do końca dnia sprzedaż, według nieoficjalnych danych, sięgnęła 300 tys. sztuk.
Potencjał Xiaomi wciąż ograniczany jest względami geograficznymi. Firma stopniowo jednak wchodzi na kolejne rynki, co może w przyszłości działać jedynie na korzyść jej produktów.
Źródło: Xiaomitoday