Jeszcze w kwietniu Apple było największym sprzedawcą smartfonów w Stanach Zjednoczonych. Amerykański rynek ma jednak nowego lidera, a jest nim Samsung Electronics.
Dominacja iPhone’ów w USA trwała od trzeciego kwartału ubiegłego roku. Wówczas Apple palmę pierwszeństwa przejęło od… Samsunga. Południowokoreańska firma przypuściła jednak skuteczny kontratak, głównie za sprawą Samsuga Galaxy S6 i S6 edge, wspieranych odważną kampanią reklamową. Nieprzypadkowo lider, według wyliczeń analityków z Kantar Worldpanel ComTech, zmienił się dopiero w maju. Był to pierwszy pełny miesiąc sprzedaży wspomnianych modeli.
Samsung utrzymuje także pierwszą pozycję w południowo-wschodniej części Azji, głównie za sprawą dużej popularności smartfonów z niskiej i średniej półki cenowej. Jak podaje IDC, w pierwszym kwartale bieżącego roku firma była w stanie rozprowadzić tam 5,5 miliona smartfonów. Jest to wynik o 28 proc. lepszy niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Mimo to udział w tamtejszych rynkach spadł o 7 punktów procentowych i wyniósł 23 proc.
Rozbieżność między wzrastającą liczbą sprzedanych smartfonów a spadającym udziałem w rynku bierze się z faktu, że w południowo-wschodniej części Azji największą popularnością cieszą się tańsze telefony. Samsung wprowadził tam co prawda na początku bieżącego roku Galaxy A i Galaxy E (co pozwoliło uzyskać lepszy wynik liczbowy), ale musi zmagać się z napierającą konkurencją, specjalizującą się w niższych segmentach.
Źródło: Businesskorea