Sprzedaż tabletów internetowych spada, co w zeszłym roku odczuli giganci rynku w postaci Apple i Samsunga. W tym roku nie będzie inaczej i odczuje to także ASUS.
Serwis Digitimes raportuje (powołując się na chińskie Apple Daily), że ASUS w tym roku również odczuje spadającą sprzedaż tabletów. Tajwańczycy obecnie są w trakcie działań, które mają na celu napędzić sprzedaż ZenPadów w tej połowie roku. Niestety, na wielu rynkach to może niewiele dać i w rzeczywistości spodziewamy się spadku sprzedaży tabletów marki ASUS względem zeszłego roku. Szacuje się, że ASUS sprzeda w tym roku około 6-7 mln sztuk tabletów. To w porównaniu do 9,4 mln sztuk sprzedanych w zeszłym roku daje nam około 30% słabszy wynik.
W pierwszej połowie tego roku ASUS sprzedał 2,5 mln tabletów, czyli około 39% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Firma zakładała, że w pierwszym kwartale 2015 roku sprzeda 1,8 mln tabletów, a w drugim 1,2 mln tabletów, czyli nie udało się osiągnąć założonych celów.
Nie ukrywajmy, ale sprzedaż tabletów zaczyna maleć. Najpierw, w zeszłym roku, odczuły to firmy jak Apple i Samsung, które sprzedały mniej takich urządzeń niż w 2013 roku. W tym roku problem dotknie znacznie większej liczby producentów.
źródło: digitimes