Strategy Analytics opublikowało nowy raport dotyczący sprzedaży smartfonów, z którego wynika, że Samsung i Apple mają łączny udział na poziomie ponad 31%.
Producenci smartfonów już ujawnili własne wyniki finansowe i sprzedaży za drugi kwartał tego roku, a teraz Strategy Analytics postanowiło je podsumować. Od początku kwietnia do końca czerwca sprzedano 434,6 mln smartfonów. To o 6,6 mln sztuk więcej niż rok wcześniej.
Liderem rynku smartfonów pozostaje Samsung, który w zeszłym kwartale sprzedał 89 mln smartfonów. To jednak nieco mniej niż rok wcześniej i udział firmy spadł do 20,5%. na drugim miejscu mamy Apple, które w drugim kwartale roku polepszyło własne wyniki. Firma z Cupertino sprzedała 47,5 mln iPhone’ów i jej udział wzrósł o prawie 3% – do 10,9%. Oba producenci mają łączny udział na poziomie ponad 31%. Trzecie miejsce przypadło firmie Huawei (7%), czwarte Microsoftowi (6,4%), a piąte Chińczykom z Xiaomi (4,6%).
W zeszłym kwartale tego roku pozostali producenci sprzedali łącznie 219,9 mln smartfonów, co przełożyło się na udział w rynku przekraczający 50%. Szczegółowe wyniki znajdziecie w poniższej tabeli.
źródło: Strategy Analytics (via 9to5mac)