Strategy Analytics: Apple i Samsung mają niemal 1/3 rynku smartfonów

Strategy Analytics opublikowało nowy raport dotyczący sprzedaży smartfonów, z którego wynika, że Samsung i Apple mają łączny udział na poziomie ponad 31%.

Producenci smartfonów już ujawnili własne wyniki finansowe i sprzedaży za drugi kwartał tego roku, a teraz Strategy Analytics postanowiło je podsumować. Od początku kwietnia do końca czerwca sprzedano 434,6 mln smartfonów. To o 6,6 mln sztuk więcej niż rok wcześniej.

Liderem rynku smartfonów pozostaje Samsung, który w zeszłym kwartale sprzedał 89 mln smartfonów. To jednak nieco mniej niż rok wcześniej i udział firmy spadł do 20,5%. na drugim miejscu mamy Apple, które w drugim kwartale roku polepszyło własne wyniki. Firma z Cupertino sprzedała 47,5 mln iPhone’ów i jej udział wzrósł o prawie 3% – do 10,9%. Oba producenci mają łączny udział na poziomie ponad 31%. Trzecie miejsce przypadło firmie Huawei (7%), czwarte Microsoftowi (6,4%), a piąte Chińczykom z Xiaomi (4,6%).

W zeszłym kwartale tego roku pozostali producenci sprzedali łącznie 219,9 mln smartfonów, co przełożyło się na udział w rynku przekraczający 50%. Szczegółowe wyniki znajdziecie w poniższej tabeli.

źródło: Strategy Analytics (via 9to5mac)

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.