Nie oznacza to jednak, że zrezygnuje z OpenGL ES. Google będzie wspierało oba API.
Google poinformowało, że użytkownicy urządzeń z Androidem niedługo dostaną dostęp do obsługi API Vulkan. Nie oznacza to jednak, że gigant z Redmond zrezygnuje całkowicie z OpenGL ES. Firmy będą mogły bowiem wybierać pomiędzy obiema bibliotekami, bowiem Google będzie wspierało początkowo zarówno Vulkan, jak i OpenGL ES.
Google przypomniało przy okazji, że praca z OpenGL ES jest nieco łatwiejsza, jednak Vulkan daje możliwość m.in. większej kontroli nad pracą na wielu wątkach. Oprogramowanie zostało przygotowane przede wszystkim po to, by deweloperzy mogli prościej skorzystać z możliwości poszczególnych sprzętów. Dzięki Vulcan gry powinny działać znacznie szybciej i będą wyglądać lepiej. Podobne możliwości w iOS Apple zapewniło wraz z Metal. Google potwierdziło również, że pojawi się osobny CTS dla Vulkan, który zostanie udostępniony Khronosowi. Vulkan jest stworzonym przez Khronos otwartym, dostępnym dla każdego standardem grafiki 3D, podobnie jak OpenGL ES.
Źródło: android-developers.blogspot.ca