Internet mobilny w Polsce najczęściej przeglądamy z urządzeń Samsunga, które generują ponad 40% odsłon
Smartfony i tablety. Te urządzenia coraz częściej służą nam do przeglądania internetu. Co ciekawe, wiele osób robi to częściej na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. Liderem wśród producentów, z którego urządzeń generowanych jest najwięcej odsłon w Polsce od dawna jest Samsung. Co ciekawe, koreański gigant cały czas umacnia udziały i z maszyn Samsunga generowanych jest w kraju już ponad 40% wszystkich odsłon z urządzeń mobilnych. Natomiast udział Apple spada, głównie na korzyść LG, które ostatnio mocno się umacnia.
Smartfony i tablety. Te urządzenia coraz częściej służą nam do przeglądania internetu. Co ciekawe, wiele osób robi to częściej na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. Liderem wśród producentów, z którego urządzeń generowanych jest najwięcej odsłon w Polsce od dawna jest Samsung. Co ciekawe, koreański gigant cały czas umacnia udziały i z maszyn Samsunga generowanych jest w kraju już ponad 40% wszystkich odsłon z urządzeń mobilnych. Natomiast udział Apple spada, głównie na korzyść LG, które ostatnio mocno się umacnia.
Samsung już od lat jest najpopularniejszym w kraju producentem urządzeń mobilnych, z których przeglądamy internet. Apple, które jest na drugim miejscu, w zasadzie tylko raz zbliżyło się na tyle blisko Koreańczyków, że miało szansę prześcignąć konkurenta. Miało to miejsce w drugim kwartale 2011 roku, ale nic z tego nie wyszło i przez kolejne lata różnica w udziałach była coraz większa.
Co ciekawe, w ciągu kilku ostatnich tygodni Samsung umocnił swoją pozycję do udziału przekraczającego 40%. Z ostatnich informacji opublikowanych przez ranking.pl wynika, że średnia w październiku wyniosła 40,34%. Z kolei udział Apple w ostatnich miesiącach zaczął mocno spadać. Obecnie wynosi w Polsce mniej niż 19%. Odbyło się to głównie na korzyść firmy LG, która w drugim kwartale tego roku miała udział w ilości odsłon na urządzeniach mobilnych na poziomie 5,19%. Natomiast obecnie jest to już 12,28%! W ramach ciekawostki warto dodać, że najpopularniejszym smartfonem LG w kraju pozostaje model G2 mini. Na kolejnych miejscach mamy Sony z 10,76% udziałem i byłą Nokię, której Lumie (obecnie należące do Microsoftu) w tym miesiącu wygenerowały 8,33% wszystkich odsłon ze smartfonów i tabletów.
Ranking.pl ujawnia także informacje na temat popularności konkretnych urządzeń. Tutaj liderem pozostaje jednak iPhone (a w zasadzie wszystkie jego modele, bo te nie są rozgraniczone), którego udział wynosi prawie 12% (ponad 2% mniej niż w szczytowym, drugim kwartale tego roku). Druga pozycja okupowana jest przez iPada (również przez wszystkie modele), który w tym miesiącu miał udział 7,1%. Dopiero na trzecim miejscu mamy Samsunga Galaxy S5 z prawie 4% udziałem.
W przypadku smartfonów Samsunga wiele innych modeli znajduje się w pierwszej dziesiątce zestawienia opublikowane na łamach ranking.pl. Tak więc, gdyby te były zestawione razem (jak iPhone’y), to z pewnością okazałoby się, że to smartfony Samsunga są najpopularniejszymi urządzeniami w kraju, z których przeglądamy internet mobilny.
W najbliższych miesiącach nie zanosi się na większe zmiany, choć możliwe, że Apple będzie musiało powalczyć o drugie miejsce z Koreańczykami z LG. Jedno jest pewne, na szczycie na pewno nie dojdzie zbyt szybko do zmian i liderem jeszcze przez długi czas z pewnością będzie Samsung.
Źródło: opracowanie własne (za ranking.pl)