Udostępnij
Tweetnij

Facebook nakazuje pracownikom przesiadkę z iOS na Androida

Chris Cox, dyrektor ds. produktu w firmie Facebook, nakazuje swoim pracownikom mającym smartfony z systemem iOS zamianę na urządzenia obsługujące Androida. Nie jest to jego widzimisię, ale przemyślany zabieg, który ma przynieść określone efekty w samej platformie społecznościowej.

Android-Rules-Mobile-Advertising-South-of-the-Border
Chris Cox, dyrektor ds. produktu w firmie Facebook, nakazuje swoim pracownikom mającym smartfony z systemem iOS zamianę na urządzenia obsługujące Androida. Nie jest to jego widzimisię, ale przemyślany zabieg, który ma przynieść określone efekty w samej platformie społecznościowej.

– Nakazuję członkom mojego zespołu zmianę na Androida, tylko dlatego, że ludzie, kiedy korzystają z własnych urządzeń, często preferują iPhone’y – zauważa Cox. Regulacja ta nie jest jednak spowodowana wrogością do produktów ze stajni Apple. – W ten sposób mogą oni bowiem zgłaszać błędy i doświadczać tego samego, co większość obecnych użytkowników Facebooka – podkreśla.

Android jest zdecydowanie najpopularniejszym systemem zwłaszcza na rynkach rozwijających się, jak choćby w Indiach. W skali globalnej również ma miażdżącą przewagę nad iOS – system Google można spotkać na ponad 80 proc. urządzeń przenośnych. Cox wierzy, że poprzez użytkowanie Facebooka w dokładnie taki sam sposób, jak zdecydowana większość osób zarejestrowanych w tym serwisie społecznościowym, uda się tę platformę jeszcze ulepszać. Sam Facebook, jeśli nadal chce się rozwijać, musi zdobywać popularność właśnie w państwach rozwijających się, gdzie dominacja Androida jest jeszcze wyraźniej zarysowana.

Nie jest to zresztą pierwsza inicjatywa Facebooka, która ma na celu sprowadzenie pracowników firmy do poziomu użytkowników z rozwijających się rynków. Innym przykładem są tu „wtorki z 2G”, podczas których pracownicy korzystają z wolnej sieci, popularnej na mniej rozwiniętych rynkach. – Staramy się w ten sposób budować empatię wewnątrz spółki, by naprawdę docenić ludzi, dla których tworzymy, a nie budować coś tylko pod siebie – dodaje Cox.

Źródło: Independent

Patryk Purczyński

Szczęśliwy posiadacz urządzenia z Androidem i jeszcze szczęśliwszy mąż. W mediach branżowych od blisko dekady.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij