Jak wylicza zespół Strategy Analytics, system operacyjny Samsunga, Tizen, wdrapał się na czwarte miejsce na świecie pod względem popularności, prześcigając BlackBerry. Trudno się jednak temu dziwić, skoro Koreańczycy inwestują w rozwój swojego systemu, a BlackBerry przesiada się na Androida…
Na razie Samsung postępuje z Tizenem drobnymi kroczkami. Popularność systemu buduje głównie w Azji, a zwłaszcza w Indiach, gdzie według koreańskiej firmy jest drugim najpopularniejszym wyborem w segmencie smartfonów budżetowych. Miejsce to udało się zdobyć dzięki zaledwie dwóm urządzeniom pracującym pod kontrolą Tizena: Samsungowi Z1 i wydanemu w tym roku Z3.
Dalsze wzmocnienie pozycji systemu może nastąpić już niebawem dzięki wypuszczeniu Samsunga Z3 na Starym Kontynencie. Według nieoficjalnych informacji, urządzenie ukaże się w przyszłym roku na 11 europejskich rynkach, w tym w Polsce. Koreańskiej spółce zależy na rozwoju Tizena, dlatego gwarantuje twórcom aplikacji na ten system 100 proc. przychodów z ich sprzedaży.
Strategy Analytics poinformowało ponadto, że Android, nieustanny lider w segmencie, jeszcze zwiększył swoje udziały w rynku w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Rozpędu, głównie dzięki ogromnej popularności iPhone’a 6s, nabrał też iOS. W odwrocie są natomiast Microsoft, BlackBerry i Firefox.
Źródło: Strategyanalytics