Samsung i Apple toczą rywalizację na tak wielu szczeblach, że dodanie jeszcze jednego kryterium z pewnością nie zaszkodzi. Tym kryterium jest chęć zakupu przez właścicieli smartfonów Samsunga i iPhone’ów produktu konkurencji, czyli, mówiąc górnolotnie, wierność i lojalność wobec swojego obozu.
Pod tym względem, jak pokazują badania GlobalWebIndex, lepiej wypada Apple. Tylko co czwarty właściciel iPhone’a rozważyłby bowiem zakup urządzenia Samsunga. W przypadku osób mających smartfon koreańskiej firmy, odsetek ludzi biorących pod uwagę kupno iPhone’a jest większy i wynosi 34 proc.
„Występują tu jednak pewne zasadnicze różnice z uwagi na region” – zaznaczają autorzy badania. „W Europie i Ameryce Północnej właściciele Samsungów woleliby zakupić kolejne urządzenie Samsunga niż iPhone’a, tymczasem na szybko rozwijających się rynkach osoby mające Samsungi znacznie chętniej deklarują, że rozważyłyby zakup iPhone’a. Właśnie w tych regionach status marki Apple mógłby jej pomóc odbić znaczącą liczbę użytkowników od jej rywala” – dodają.
Jeżeli zaś chodzi o przepływ konsumentów w drugą stronę, już badania przeprowadzone w 2014 roku dowodziły, że konsumenci Apple są ponad miarę lojalni wobec tej marki. W przypadku dziewięciu na dziesięciu z nich zauważano silną tendencję do zakupu kolejnego urządzenia od giganta z Cupertino zamiast smartfonu innego producenta.
Źródło: Softpedia