Google wprowadza nowy format interaktywnych reklam, dzięki którym będziemy mogli wypróbować funkcje aplikacji przed jej instalacją.
Google ostatnio zauważyło, że jedna z czterech zainstalowanych na smartfonach i tabletach użytkowników sprzętów z Androidem nigdy nie była przez nich używana. Kalifornijski gigant postanowił zaradzić problemowi. Do promocji aplikacji wykorzysta reklamy.
Google wprowadzi niedługo nowy format o nazwie Trial Run umożliwiający tworzenie reklam, które umożliwią streaming gier jeszcze przed ich pobraniem. Nie chodzi tutaj jednak o zwykły, krótki film, a w pełni interaktywne doświadczenie. W rzeczywistości oznacza to, że oglądana przez nas reklama umożliwi nam włączenie danej gry na 60 sekund, byśmy mogli zobaczyć czy jest warta pobrania. W ten sposób deweloperzy będą mogli przyciągnąć do swoich gier więcej zainteresowanych.
Google ma zamiar również wprowadzić reklamy HTML5 na urządzenia mobilne, które będą przystosowywane do danej aplikacji. Interaktywna reklama pozwoli na sprawdzenie różnych funkcji aplikacji. Poniżej możecie zobaczyć przykład, który podało Google, gdzie reklama pewnego sklepu internetowego pozwala na przeglądanie zawartości jego wirtualnych półek.
Google udostępniło wspomniane zmiany jedynie garstce użytkowników w ramach testów. Możecie zatem nie zobaczyć najnowszych formatów reklam na swoich urządzeniach.
Źródło: Google