Prezes Xiaomi, Lei Jun, potwierdził, że chińska firma sprzedała około 70 milionów smartfonów w ubiegłym roku. Nie jest to liczba, którą pierwotnie szacowano, jednak jest ona i tak większa niż w 2014 roku, kiedy sprzedano 61 mln smartfonów z logo Xiaomi.
Xiaomi to jeden z największych, obok Huawei, chińskich producentów smartfonów. Obie firmy ciągle rywalizują ze sobą o podium na tamtejszym rynku. Obecnie wygrywa Huawei.
Xiaomi wystartowało w 2010 roku, jednak to rok 2014 przyniósł firmie największego „kopa”. Dlatego też Xiaomi dosyć optymistycznie spoglądało w rok 2015. Przewidywano, że chińczykom w minionym roku uda się sprzedać mniej więcej 80 do 100 milionów smartfonów. Liczby te okazały się jednak zbyt wygórowane. Końcowe szacunki wskazywały na 70 mln egzemplarzy, jednak była to liczba niepotwierdzona. Do teraz, bo prezes firmy, Lei Jun, potwierdził, że kalkulacje są prawidłowe i Xiaomi faktycznie sprzedało około 70 mln smartfonów.
Czy jest to jednak porażka? Raczej nie. Owszem, Xiaomi nie osiągnęło szacowanych wyników, jednak w najlepszym dotychczas 2014 roku firmie udało się sprzedać 61 mln telefonów. Oznacza to spory skok względem minionych lat. Dodatkowo warto wspomnieć, że Xiaomi nie ujawniło w zeszłym roku swojego flagowca – Mi 5, który pojawi się na rynku już w przyszłym miesiącu. Smartfona wyceniono w wersji z 64 GB pamięci flash na 625 dolarów, z drugiej strony urządzenie jest bardzo mocne, więc może przyciągnąć zainteresowanych. Być może zatem w tym roku Chińczykom uda się przebić 70 mln sprzedanych smartfonów.
Źródło: AndroidHeadlines