IDC opublikowało podsumowanie rynku smartfonów za zeszły rok. W 2015 r. sprzedano rekordową ilość „słuchawek” – ponad 1,4 mld sztuk. To o 10,1% więcej niż w 2014 r. Liderem rynku pozostaje Samsung z liczbą 328,4 mln sprzedanych smartfonów. Drugie miejsce przypadło Apple z ponad 231 mln sprzedanych iPhone’ów, a trzecie Huawei.
Smartfony, w przeciwieństwie do tabletów, nadal mają się dobrze. Potwierdza to najnowszy raport opublikowany przez firmę IDC (International Data Corporation). W zeszłym roku na rynek trafiło aż 1,4329 mld smartfonów. To o 10,1% więcej niż rok wcześniej, gdy sprzedano 1,3017 mld „słuchawek”.
Pierwsze miejsce należy do Samsunga, który już od lat okupuje podium na rynku smartfonów. W zeszłym roku Koreańczycy sprzedali 328,4 mln smartfonów. To o 2,1% więcej niż w 2014 roku. Tak dobre wyniki sprzedaży przekładają się na rynkowy udział w postaci 22,7%.
Na drugim miejscu, też bez niespodzianek, mamy Apple. Firma z Cupertino sprzedała w zeszłym roku 231,5 mln iPhone’ów. To o 20,2% więcej niż rok wcześniej. Warto jednak zauważyć, że w tym kwartale Tim Cook spodziewa się historycznego spadku sprzedaży iPhone’ów, o czym wspominaliśmy wam wczoraj, w trakcie omówienia wyników finansowych firmy z Cupertino za zeszły kwartał. W 2015 roku Apple miało 16,2% udział na rynku smartfonów.
Trzecie miejsce przypadło Huawei. Chińczycy sprzedali w zeszłym roku 106,6 mln smartfonów i w tym przypadku mamy do czynienia z największym wzrostem względem 2014 roku, bo aż o 44,3%. Warto dodać, że około 40% smartfonów Huawei sprzedano poza terenem Chin. W tym roku firma liczy na jeszcze lepsze wyniki. Jest jednak mało prawdopodobne, że dojdzie do jakichkolwiek zmian na podium.
Czwarte miejsce przypadało Lenovo z 74 mln sprzedanych smartfonów (także pod marką Motorola). Daje to firmie udział na rynku w postaci 5,2%. Piąte miejsce należy do Xiaomi, które w 2015 roku sprzedało 70,8 mln smartfonów, co przekłada się na 4,9% udział na rynku.
Pozostali producenci smartfonów sprzedali łącznie 625,2 mln sztuk telefonów. To o 4,2% więcej niż w 2014 roku. Szczegóły możecie podejrzeć na poniższej tabeli opublikowanej przez IDC.
Widzimy, że sprzedaż smartfonów cały czas rośnie, czego nie można powiedzieć o tabletach. W przypadku drugiego typu urządzeń doszło do stagnacji. Zaczęło się w 2014 roku od Apple, które zaczęło notować spadki sprzedaży iPadów. Potem sytuacja dotknęła także innych producentów (choć, oczywiście, nie wszystkich). Wynika to z faktu, że tablety są rzadziej wymieniane na nowe. Co oczywiście wynika z ich przeznaczenia. Sam Tim Cook kiedyś powiedział, że żywotność iPadów jest dłuższa niż początkowo sądzono. Stąd też sprzedaż tego typu urządzeń najlepsze lata ma już za sobą.
Udając się do źródła informacji znajdziecie także szczegółowe podsumowanie sprzedaży smartfonów tylko w czwartym kwartale zeszłego roku.
Źródło: IDC