Samsung zdecydował się na umożliwienie użytkownikowi blokowania reklam w swojej przeglądarce. Nowa wersja Samsung Internet 4.0 już dzisiaj.
Wbudowana w urządzenia mobilne przeglądarka Samsunga doczekała się kolejnej aktualizacji. Wersja o numerze 4.0 wniosła przede wszystkim API pozwalające deweloperom na blokowanie niektórych zawartości stron internetowych, takich jak przykładowo reklamy. Ta wersja przeglądarki kompatybilna jest z urządzeniami z Androidem 5.0, ale wkrótce dostępna będzie na Androidzie 4.x.
Pierwszym rozszerzeniem dla przeglądarki jest Ad-Block Fast, które to pojawiło się właśnie dzisiaj i jest dostępne na zasadach open source. Samsung szybko zapowiedział także drugie – aplikację blokującą Crystal. Jej twórcy mówią, że Crystal nie tylko jest w stanie blokować same reklamy, ale również oprogramowanie służące do śledzenia użytkownika. Aplikacja kompatybilna jest z przeglądarką Samsung Internet 4.0 i pozwala na znacznie szybsze ładowanie stron (nawet czterokrotnie), oszczędzenie nawet do 50% danych i poprawienie żywotności baterii.
Należy wspomnieć, że Samsung nie jest jedyną firmą, która zdecydowała się na wdrożenie rozwiązań blokujących reklamy w przeglądarkach. Apple również wprowadziło takie zmiany w przypadku Safari na iOS 9.
Źródło: Sammobile