91% zysków ze sprzedaży smartfonów w 2015 r. trafiło do Apple

W zeszłym roku sprzedano łącznie na całym świecie ponad 1,4 mld sztuk smartfonów. Oczywiście, liderem pozostaje Samsung, ale okazuje się, że Koreańczycy nie zarabiają na sprzedaży smartfonów tak wiele, jak firma z Cupertino, która sprzedaje nieco mniejsze ilości iPhone’ów. Co ciekawe, 91% zysków wszystkich ze sprzedaży smartfonów w 2015 roku wpadło do skarbonki Apple’a. Samsungowi zaledwie 14%. Jak natomiast wygląda sytuacja w przypadku innych producentów? Nieciekawie. Większość z nich nie notuje zysków ze sprzedaży smartfonów. Część wychodzi na zero, a inni tracą na tym biznesie.

Fortune opublikowało ciekawe dwa wykresy, na których podsumowano rynkowy udział producentów smartfonów, jak i zyski, które oni generują ze sprzedaży tego typu urządzeń. Są to dane z Canaccord Genuity i są co najmniej zastanawiające.

Jak dobrze wiemy, na podstawie raportu firmy IDC (International Data Corporation), w zeszłym roku Samsung sprzedał prawie 325 mln smartfonów. To przełożyło się na rynkowy udział w postaci 22,7%. Niestety, sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku zysków ze sprzedaży smartfonów. Tutaj Samsung w 2015 roku miał udział tylko na poziomie 14%. Niezaprzeczalnym liderem w tej kwestii pozostaje Apple, któremu w zeszłym roku przypadło aż 91% wszystkich zysków ze sprzedaży smartfonów. Pomimo tego, że w 2015 roku Apple sprzedało mniej iPhone’ów (231,5 mln sztuk) niż Samsung własnych Galaxy.

Zapewne zapytacie, jak to możliwe, aby udział w zyskach Samsunga i Apple przekraczał 100%? Wynika to z faktu, że pozostali producenci w praktyce nie zarabiają na sprzedaży tego typu urządzeń, a inni generują straty pozostając na minusie. Na poniższych wykresach widzimy, że na kresce są m.in. firmy BlackBerry, LG czy TCL. Natomiast na minusie są Microsoft, HTC, Lenovo czy Sony. Część firm, jak Chińczycy z Huawei i Xiaomi nie podają danych na temat zysków.

Ciekawe? Z pewnością, ale Apple nie od dziś zarabia najwięcej na smartfonach i zapewne w najbliższym czasie to nie ulegnie zmianom.

źródło: fortune

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.