Udostępnij
Tweetnij

77% osób traci zainteresowanie aplikacjami na Androida po 3 dniach

Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazują, że użytkownicy aplikacji na Androida przestają się interesować aplikacjami w pierwszych trzech dniach od instalacji. Najpopularniejszy pozostaje Facebook, choć w okresie dwóch lat od instalacji wynik aplikacji Zuckerberga i ekipy przebija rosyjskie VK. Najmniej popularne są aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.

Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazują, że użytkownicy Androida przestają się interesować aplikacjami w pierwszych trzech dniach od ich instalacji. Najpopularniejszy pozostaje Facebook, choć w okresie dwóch lat od instalacji wynik aplikacji Zuckerberga i ekipy przebija rosyjskie VK. Najmniej popularne są aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.

Jak często pobieracie aplikację, aby skorzystać z niej dosłownie kilka razy i przestać się nią interesować? Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazały, że średnio aplikacje na Androida są usuwane przez użytkowników po 8 miesiącach od instalacji, a po 7 miesiącach, jeśli sprawa dotyczy gier. Standardowa aplikacja przyciąga jedynie 23% z użytkowników dziennie w ciągu pierwszych trzech dni od pobrania. Po trzech miesiącach korzysta z nich zaledwie 9% użytkowników i jedynie 3% w przypadku gier.

Sklep Play

SimilarWeb zbierało dane przez rok z ponad 4 milionów urządzeń mobilnych z Androidem, biorąc pod uwagę bazę 10 tysięcy aplikacji instalowanych w okresie dwóch lat. Na liście nie znalazły się za to aplikacje instalowane fabrycznie, takie jak Gmail, YouTube czy Mapy. SimilarWeb podzielił sprawdzane aplikacje na 8 kategorii – zdrowie i kondycja, media i wideo, wiadomości i czasopisma, komunikacja, fotografia, muzykę i wideo, społeczne, a także wydajność. Okazuje się, że przez pierwsze 10 dni po instalacji swoją popularność utrzymywały na wysokim poziomie aplikacje z trzech kategorii – wiadomości i czasopisma, muzyka i wideo, a także aplikacje społeczne. Najmniejszą popularnością cieszyły się za to aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.

Najpopularniejszy pozostaje Facebook. W pierwszych dniach po instalacji z aplikacji tej wciąż korzystało 69,6% użytkowników. W tym samym czasie średnia w kategorii aplikacji społecznych wyniosła 8,7%. W okresie 24 miesięcy Facebook nie wypada jednak najlepiej (86,9%) – aplikację wyprzedza rosyjskie VK (90,1%), jednak Facebook jest za to najrzadziej odinstalowywany. Ciekawe jest również Line Play. Aplikację po pierwszym użyciu odinstalowuje 71,6% użytkowników urządzeń z Androidem.

Źródło: PhoneArena, ARC

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij