77% osób traci zainteresowanie aplikacjami na Androida po 3 dniach
Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazują, że użytkownicy aplikacji na Androida przestają się interesować aplikacjami w pierwszych trzech dniach od instalacji. Najpopularniejszy pozostaje Facebook, choć w okresie dwóch lat od instalacji wynik aplikacji Zuckerberga i ekipy przebija rosyjskie VK. Najmniej popularne są aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.
Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazują, że użytkownicy Androida przestają się interesować aplikacjami w pierwszych trzech dniach od ich instalacji. Najpopularniejszy pozostaje Facebook, choć w okresie dwóch lat od instalacji wynik aplikacji Zuckerberga i ekipy przebija rosyjskie VK. Najmniej popularne są aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.
Jak często pobieracie aplikację, aby skorzystać z niej dosłownie kilka razy i przestać się nią interesować? Najnowsze badania przeprowadzone przez SimilarWeb wykazały, że średnio aplikacje na Androida są usuwane przez użytkowników po 8 miesiącach od instalacji, a po 7 miesiącach, jeśli sprawa dotyczy gier. Standardowa aplikacja przyciąga jedynie 23% z użytkowników dziennie w ciągu pierwszych trzech dni od pobrania. Po trzech miesiącach korzysta z nich zaledwie 9% użytkowników i jedynie 3% w przypadku gier.
SimilarWeb zbierało dane przez rok z ponad 4 milionów urządzeń mobilnych z Androidem, biorąc pod uwagę bazę 10 tysięcy aplikacji instalowanych w okresie dwóch lat. Na liście nie znalazły się za to aplikacje instalowane fabrycznie, takie jak Gmail, YouTube czy Mapy. SimilarWeb podzielił sprawdzane aplikacje na 8 kategorii – zdrowie i kondycja, media i wideo, wiadomości i czasopisma, komunikacja, fotografia, muzykę i wideo, społeczne, a także wydajność. Okazuje się, że przez pierwsze 10 dni po instalacji swoją popularność utrzymywały na wysokim poziomie aplikacje z trzech kategorii – wiadomości i czasopisma, muzyka i wideo, a także aplikacje społeczne. Najmniejszą popularnością cieszyły się za to aplikacje odnoszące się do zdrowia i kondycji.
Najpopularniejszy pozostaje Facebook. W pierwszych dniach po instalacji z aplikacji tej wciąż korzystało 69,6% użytkowników. W tym samym czasie średnia w kategorii aplikacji społecznych wyniosła 8,7%. W okresie 24 miesięcy Facebook nie wypada jednak najlepiej (86,9%) – aplikację wyprzedza rosyjskie VK (90,1%), jednak Facebook jest za to najrzadziej odinstalowywany. Ciekawe jest również Line Play. Aplikację po pierwszym użyciu odinstalowuje 71,6% użytkowników urządzeń z Androidem.
Źródło: PhoneArena, ARC