Kolejna firma zajmująca się analizą rynku twierdzi, że w 2016 będzie ostatnim rokiem dwucyfrowego wzrostu sprzedaży smartfonów. IDC uważa, że wzrost będzie, ale jedynie na poziomie 3,1%.
Analitycy z firmy IDC zajmującej się analizą rynku prognozują, że w 2016 roku sprzedaż smartfonów wzrośnie, ale nie o przewidywane wcześniej 5,7%, a jedynie o 3,1% i zamknie się w liczbie 1,483 mld sprzedanych sztuk. Z analiz IDC wynika również, że do 2020 roku nastąpi ponowny wzrost dostaw, tym razem o 5%. Pokrywa się to z analizami firmy Gartner, która prognozuje, że w tym roku nastąpi koniec ery dwucyfrowej sprzedaży smartfonów na świecie, choć nie twierdzi, iż będzie ona tak niska, jak to przedstawia IDC i wzrośnie o 7% do końca 2016 roku. Przypomnijmy, że w 2015 r. sprzedaż ta wrosła o 10,5% w roku minionym i 27,8% w roku go poprzedzającym.
Analitycy prognozują również, że sprzedaż iPhone’ów od Apple spadnie o 2%, ale sytuacja poprawi się wraz z nadejściem iPhone’a 7. Gigant z Cupertino może też, według prognoz, prężnie rozwijać się w Chinach, ale i tak odnotuje spadek w udziałach w rynku z 15,3% do 14,5% do 2020 roku.
IDC twierdzi jednak, że telefony z systemem Google’a będą chętniej kupowane. Analitycy twierdzą, iż udział Androida w rynku smartfonów wzrośnie do 83,7% pod koniec tego roku, a w 2020 wyniesie 85,1%. Najgorzej, według prognoz, ma się prezentować na rynku światowym Windows Phone. Sprzedaż tych telefonów w tym roku ma spaść o 61,6%, a w nieco zmniejszonym tempie, bo średnio o 25,2% sprzedaż tych urządzeń ma spadać też od 2016 do 2020 roku.
Tempo wzrostu na ten rok zostało nieco wyhamowane przez mniejsze dostawy do krajów rozwijających się i Chin. IDC przewiduje, że w Europie, USA oraz Chinach wzrost sprzedaży smartfonów nadal będzie postępował, jednak o jednocyfrowy numer, nie dwucyfrowy jak w przypadku ubiegłych lat. W Japonii i Kanadzie natomiast zauważony zostanie spadek sprzedaży smartfonów kolejno o 6,4 oraz 6,9%. Największą popularnością, według analityków, mają cieszyć się phablety. Szacuje się, że do 2020 r. osiągną one 9,2% wzrost w sprzedaży.
Analitycy twierdzą, że ludzie będą dłużej korzystać ze swoich urządzeń, bo wprowadzane zmiany są stopniowe, nie rewolucyjne. Użytkownicy telefonów będą czekali, aż smartfony z ciekawymi funkcjami osiągną niższą cenę.
Źródło: IDC