Spada sprzedaż tabletów. Największe spadki notują najwięksi
Spada sprzedaż tabletów. Jesteście zaskoczeni? Bo my nie bardzo. Taki trend panuje na rynku już od ponad dwóch lat i nie inaczej było w trzecim kwartale roku.
Spada sprzedaż tabletów. Jesteście zaskoczeni? Bo my nie bardzo. Taki trend panuje na rynku już od ponad dwóch lat, a więc nie dziwi, że był kontynuowany w trzecim kwartale tego roku. Według IDC sprzedaż tabletów w zeszłym kwartale względem Q3 2015 roku spadła aż o prawie 15%. Największe straty notują giganci rynku tabletów, czyli Apple i Samsung, którym sprzedaż cały czas leci w dół.
IDC podsumowało rynek tabletów w trzecim kwartale tego roku. Od lipca do końca września sprzedano 43 miliony tabletów, a więc o 14,7% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy zrealizowano zamówienia na 50,5 milionów sztuk tego typu urządzeń. Spadki sprzedaży tabletów obserwujemy już od 2014 roku i nie zanosi się na jakieś zmiany. W przypadku smartfonów jest inaczej. Tutaj liczba sprzedawanych urządzeń rośnie i odbywa się to kosztem iPadów i innych tabletów.
Liderem rynku nadal pozostaje firma Apple, która w zeszłym kwartale sprzedała 9,3 mln iPadów. To jednak mniej o 6,3% względem analogicznego okresu sprzed roku, gdy na rynek trafiło 9,9 mln sztuk tabletów z iOS. IDC we własnym raporcie twierdzi, że iPady Air i Mini sprzedają się lepiej niż modele Pro. Te ostatnie stanowiły mniej niż 1/3 sprzedanych iPadów w zeszłym kwartale. Dokładne liczby nie zostały jednak podane.
Drugie miejsce na rynku tabletów nadal należy do Samsunga. Koreańczycy sprzedali w zeszłym kwartale 6,5 mln tabletów. W tym przypadku również obserwujemy spadek sprzedaży na poziomie 19,3% względem analogicznego okresu z 2015 roku. Na trzecie miejsce wskoczył Amazon i to z całkiem ciekawym wynikiem. Ta firma, dla odmiany, zanotowała wzrost sprzedaży tabletów względem Q3 2015 roku aż o prawie 320%. Amazon sprzedał w zeszłym kwartale 3,1 mln tabletów.
Na czwartym miejscu jest Lenovo z 2,7 mln sprzedanych tabletów, a na piątym Huawei, które dostarczyło 2,4 mln tabletów. Chińczycy z Lenovo zaliczyli spadek sprzedaży, a Huawei wzrost o ponad 28%. Pozostali producenci sprzedali 19 mln sztuk tego typu urządzeń, a więc o prawie 30% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Szczegóły można podejrzeć w poniższej tabeli opublikowanej przez źródło informacji. Jedno jest pewne, sprzedaż tabletów nadal będzie spadać.
Najwięksi sprzedawcy tabletów w trzecim kwartale 2016 roku
(Dostawy liczone w milionach sztuk) |
|||||
Producent | Sprzedaż w Q3 2016 roku | Udział na rynku w Q3 2016 roku | Sprzedaż w Q3 2015 roku | Udział na rynku w Q3 2015 roku | Wzrost w skali rok/rok |
1. Apple | 9,3 | 21,5% | 9,9 | 19,6% | -6,2% |
2. Samsung | 6,5 | 15,1% | 8,1 | 16,0% | -19,3% |
3. Amazon.com | 3,1 | 7,3% | 0,8 | 1,5% | 319,9% |
4. Lenovo | 2,7 | 6,3% | 3,1 | 6,0% | -10,8% |
5. Huawei | 2,4 | 5,6% | 1,9 | 3,7% | 28,4% |
Pozostali | 19,0 | 44,2% | 26,9 | 53,2% | -29,2% |
Łącznie | 43,0 | 100% | 50,5 | 100% | -14,7% |
Źródło: IDC, 31 października 2016 roku |
źródło: IDC