Android Pay w Polsce dostępny jest od połowy listopada. Zastanawialiście się jednak nad tym, jak usługa ta cieszy się zainteresowaniem wśród rodaków? Okazuje się, że nie jest dobrze. Cashless wyliczył, że z usługi Android Pay korzysta w Polsce tylko około 25 tysięcy klientów kilku rodzimych banków. To oznacza, że takich płatności dokonuje mniej niż 1% Polaków.
Android Pay zadebiutował w Polsce w połowie listopada. Wtedy było o tym dosyć głośno. Niestety, nie przełożyło się to na popularność tej usługi w kraju. Cashless dokonał pewnych wyliczeń, z których wynika, że w ten sposób w sklepach płaci mniej niż 1% rodaków.
Jak to dokładnie wygląda? Wśród klientów BZ WBK własne karty z Androidem Pay zdecydowało się powiązać 11 tysięcy osób. W T-Mobile Usługi Bankowe jest około 5,2 tysięcy osób, które korzystają z usługi, a w Alior Banku około 8,2 tysięcy klientów. Dane z Nest nie są znane, ale i tak zapewne nie jest to zbyt wiele osób i tak naprawdę łączny udział wszystkich klientów wymienionych banków, którzy używają aktywnie Android Pay, na pewno nie przekłada się na nawet 1% rodaków.
Android Pay musi trafić do kolejnych banków
Możliwe, że sytuacja ulegnie drobnej poprawie, gdy Androida Pay wdroży mBank, co może nastąpić już jutro, przy okazji prezentacji zupełnie nowej aplikacji mobilnej. Natomiast w drugiej połowie roku Android Pay ma pojawić się w ING Banku Śląskim. Co nie zmienia faktu, że nadal nie będzie to usługa, która będzie biła rekordy popularności. Ot, po prostu i tak wolimy płacić tradycyjną kartą, choć może się mylę?
źródło: Cashless