Samsung Polska opublikował dziś komunikat, w którym ostrzega użytkowników starszych modeli smartfonów przed dosyć poważnym błędem. Występuje on w starszych telefonach, które uaktualniono do systemu Android 7.0 Nougat. Problem objawia się możliwością utraty danych przechowanych w My Knox. Te raz utracone są nie do odzyskania.
Jeśli macie smartfona Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge plus, Galaxy S6 Active, Galaxy Note 5 lub Galaxy J3 Pop, to ta informacja skierowana jest do was. Przedstawiciele polskiego oddziału firmy przekazali dziś informacje o uciążliwym błędzie. Ten dotyczy aplikacji My Knox.
Po aktualizacja któregoś z wyżej wymienionych modeli telefonu do systemu Android 7.0 Nougat i aktywacji trybu maksymalnego oszczędzania energii, może dojść do błędu, który spowoduje usunięcie zawartości z My Knox. Jak dobrze wiemy, nastąpi to bezpowrotnie, bo takich danych nie da się odzyskać. Co więc można zrobić?
Samsung radzi, co należy zrobić
Samsung zaleca nie włączać na razie trybu maksymalnego oszczędzania energii na wymienionych telefonach z zainstalowanym Androidem 7.0 Nougat. Następnie radzi wykonywać kopie zapasowe z aplikacji, które przechowywane są w My Knox. W tym celu należy udać się do zakładki o nazwie Kopie zapasowe i odzyskiwanie.
Samsung twierdzi, że problem jest do rozwiązania i przeprasza za powstałe niedogodności. Poprawka jest już w przygotowaniu. Jak tylko patch będzie gotowy, to zostanie udostępniony użytkownikom drogą OTA.
źródło: komunikat prasowy