Xiaomi w końcu udało się powrócić do ścisłej czołówki producentów smartfonów. W zeszłym kwartale firma sprzedała 23,2 mln sztuk własnych telefonów i to pozwoliło jej zdeklasować z piątej pozycji inną chińską firmę – Vivo. Xiaomi radzi sobie coraz lepiej i wierzy, że może jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż własnych smartfonów z MIUI.
Xiaomi niegdyś było jednym z największych producentów smartfonów i firma znajdowała się w pierwszej piątce takich firm. Niestety, z czasem zaczęła radzić sobie trochę gorzej i z rankingu wyleciała. Jej miejsca zajęły Oppo i Vivo. Apple wczoraj ujawniło własne wyniki sprzedaży za zeszły kwartał i tym samym pojawiają się pierwsze raporty podsumowujące rynek smartfonów w drugim kwartale tego roku.
Strategy Analytics opublikowało raport, z którego wynika, że Xiaomi udało wskoczyć się do pierwszej piątki producentów smartfonów. Chińczycy sprzedali od kwietnia do końca czerwca 23,2 mln sztuk telefonów i to dało im 6,4% udział w rynku. Chińskie Vivo spadło poza pierwszą piątkę.
Oczywiście, liderem rynku smartfonów od lat pozostaje Samsung. Koreańczycy sprzedali prawie 80 mln telefonów i to dało im udział na poziomie aż 22,1%. To prawie dwa razy więcej niż Apple, które sprzedało 41 mln iPhone’ów. Pamiętajmy jednak, że gigant z Cupertino nie ma w ofercie tanich smartfonów, które to ma Samsung. Na trzecim miejscu jest Huawei, które miało niewiele gorsze wyniki od Apple’a. Chińczycy sprzedali w zeszłym kwartale 38,4 mln telefonów z Androidem. Na czwartym miejscu jest Oppo z niespełna 30 mln sprzedanych smartfonów. Z wyliczeń Strategy Analytics wynika, że w zeszłym kwartale na rynek trafiło ponad 360 mln smartfonów. Łączny udział pozostałych producentów wyniósł na rynku dokładnie 41,3% i ci sprzedali razem 148,8 mln smartfonów.
Xiaomi z coraz lepszymi wynikami także w Polsce
Smartfony Xiaomi dostępne są w Polsce od jesieni zeszłego roku. Ich dystrybucją zajęła się w kraju firma ABC Data. Okazuje się, że telefony z MIUI szybko zaskarbiły sobie serca Polaków. Dla przykładu, taki Redmi 3S był jednym z trzech najchętniej kupowanych modeli w naszych sklepach z elektroniką.
ABC Data stara się sukcesywnie wprowadzać do oferty w Polsce kolejne modele, jak ostatnio Xiaomi Mi Max 2 i Mi 6, który to dostępny jest w polskiej przedsprzedaży. Zwiększana jest też widoczność chińskiej marki, czego przykładem może być chociażby otwarcie strefy Mi Zone w warszawskiej Arkadii. Do pełni szczęścia jeszcze brakuje, bo telefony nie są szeroko dostępne wśród naszych operatorów sieci komórkowych, a to tutaj z pewnością odniosłyby największy sukces. Z czasem to jednak powinno się zmieniać i będzie coraz lepiej.
źródło: Strategy Analytics