Samsung Cloud przejdzie kolejną aktualizację. Opcja chmury na urządzeniach mobilnych koreańskiego giganta pozwalała do tej pory na przechowywanie danych pochodzących z aplikacji zewnętrznych. Teraz jednak taka opcja zniknie z tych sprzętów. Firma postanowiła powiadomić użytkowników o zmianach drogą mailową.
Samsung Cloud to usługa, która, jak można się domyślić, stanowi po prostu możliwość przechowywania danych w chmurze. Choć zazwyczaj takie funkcje są aktualizowane i ulepszane, koreański gigant postanowił aplikację… pogorszyć. Zniknie z niej ciekawa funkcja, do której do tej pory mieliśmy dostęp.
Samsung Cloud pozbędzie się możliwości przechowywania danych aplikacji zewnętrznych. Oznacza to, że od dokładnie 6 lutego nie będziemy mieli możliwości przechowywania tego typu danych w chmurze Samsunga. Oczywiście, wciąż będziemy mogli korzystać z możliwości przechowywania notatek, kontaktów, zdjęć czy temu podobnych. Warto zaznaczyć jednak, że w przypadku Cloud ważna jest także oferowana pojemność. Za darmo otrzymujemy 15 GB danych w chmurze, a za 0,99 dolara – 50 GB.
Samsung Cloud dostępny jest na flagowcach Koreańczyków
Co stanie się dokładnie po 6 lutego? Cóż, koreański gigant będzie bezlitosny dla danych z aplikacji zewnętrznych i najzwyczajniej w świecie je usunie. Nie będzie przy tym kontaktował się z użytkownikiem wcześniej. Jeśli korzystacie zatem z takiej opcji w swoim smartfonie, zacznijcie już myśleć o tym, żeby wykorzystywać możliwości poszczególnych aplikacji do przechowywania danych. Aktualnie Samsung nie ma w zanadrzu żadnej alternatywnej opcji, więc trzeba będzie takiej opcji poszukać na własną rękę. Warto wspomnieć, że chmura Samsunga dostępna jest dla flagowców giganta, takich jak Galaxy S8 czy S8+, a także wcześniejszych modeli – Galaxy S7 i S7 edge.
Zobacz również: Najlepsze gry na iOS i Android z 2017 roku
Źródło: eu.community.samsung.com