Xiaomi to jeden z największych producentów smartfonów i z pewnością dowiódł tego w czwartym kwartale 2017 roku. Wtedy Chińczycy zdołali uplasować się na czwartym miejscu. Tuż za liderami w postaci firm Apple, Samsung i Huawei. Xiaomi w minionym kwartale sprzedało aż 28,1 milionów smartfonów z Androidem.
Xiaomi może mieć z pewnością powody do zadowolenia. Chińczycy w zeszłym kwartale zdołali niemal podwoić sprzedaż smartfonów względem adekwatnego okresu sprzed roku. Firma sprzedała w Q4 2017 roku aż 28,1 mln smartfonów i w ten sposób osiągnęła 7% udział w globalnym rynku. Dla porównania, w czwartym kwartale 2016 roku producent mógł pochwalić się sprzedażą na poziomie 14,3 mln sztuk telefonów, a więc wynik udało się niemal podwoić.
Xiaomi wyprzedziło jednak Oppo tylko o włos. Pierwsza z wymienionych firm poradziła sobie trochę gorzej niż rok wcześniej i sprzedała 27,4 mln sztuk smartfonów. Na podium bez zmian. Ponownie liderem zostało Apple, które w czwartym kwartale winduje sobie sprzedaż do góry z racji premiery nowych iPhone’ów, które w tym czasie zyskują na popularności. Drugie miejsce przypadło firmie Samsung z niewiele gorszym wynikiem. Na trzecim miejscu od lat bez zmian jest Huawei, które w zeszłym kwartale miało udział na poziomie 10,2%. Dokładne dane znajdziecie w poniższej tabeli.
Producent | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016 |
1. Apple | 77.3 | 19.2% | 78.3 | 18.2% | -1.3% |
2. Samsung | 74.1 | 18.4% | 77.5 | 18.0% | -4.4% |
3. Huawei | 41.0 | 10.2% | 45.4 | 10.5% | -9.7% |
4. Xiaomi | 28.1 | 7.0% | 14.3 | 3.3% | 96.9% |
5. OPPO | 27.4 | 6.8% | 31.6 | 7.3% | -13.2% |
Pozostali | 151.3 | 38.6% | 183.7 | 42.7% | -17.6% |
Łącznie | 403.5 | 100.0% | 430.7 | 100.0% | -6.3% |
Xiaomi rośnie, bo zyskuje na innych rynkach
Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager.
Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym firmy uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.
źródło: informacja prasowa