Smartfony Xiaomi zyskują na popularności. W Q4 były za Apple, Samsungiem i Huawei

Xiaomi to jeden z największych producentów smartfonów i z pewnością dowiódł tego w czwartym kwartale 2017 roku. Wtedy Chińczycy zdołali uplasować się na czwartym miejscu. Tuż za liderami w postaci firm Apple, Samsung i Huawei. Xiaomi w minionym kwartale sprzedało aż 28,1 milionów smartfonów z Androidem.

Xiaomi może mieć z pewnością powody do zadowolenia. Chińczycy w zeszłym kwartale zdołali niemal podwoić sprzedaż smartfonów względem adekwatnego okresu sprzed roku. Firma sprzedała w Q4 2017 roku aż 28,1 mln smartfonów i w ten sposób osiągnęła 7% udział w globalnym rynku. Dla porównania, w czwartym kwartale 2016 roku producent mógł pochwalić się sprzedażą na poziomie 14,3 mln sztuk telefonów, a więc wynik udało się niemal podwoić.

Xiaomi wyprzedziło jednak Oppo tylko o włos. Pierwsza z wymienionych firm poradziła sobie trochę gorzej niż rok wcześniej i sprzedała 27,4 mln sztuk smartfonów. Na podium bez zmian. Ponownie liderem zostało Apple, które w czwartym kwartale winduje sobie sprzedaż do góry z racji premiery nowych iPhone’ów, które w tym czasie zyskują na popularności. Drugie miejsce przypadło firmie Samsung z niewiele gorszym wynikiem. Na trzecim miejscu od lat bez zmian jest Huawei, które w zeszłym kwartale miało udział na poziomie 10,2%. Dokładne dane znajdziecie w poniższej tabeli.

Producent Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016
1. Apple 77.3 19.2% 78.3 18.2% -1.3%
2. Samsung 74.1 18.4% 77.5 18.0% -4.4%
3. Huawei 41.0 10.2% 45.4 10.5% -9.7%
4. Xiaomi 28.1 7.0% 14.3 3.3% 96.9%
5. OPPO 27.4 6.8% 31.6 7.3% -13.2%
Pozostali 151.3 38.6% 183.7 42.7% -17.6%
Łącznie 403.5 100.0% 430.7 100.0% -6.3%

Xiaomi rośnie, bo zyskuje na innych rynkach

Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager.

Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym firmy uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.

źródło: informacja prasowa

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.