Udostępnij
Tweetnij

Samsung Galaxy S9 nie sprzedaje się dobrze. Nadzieja w Galaxy Note 9

Samsung Galaxy S9, jak twierdzili analitycy, nie będzie smartfonem, który zarobi na siebie miliony dolarów. Okazuje się, że mieli w tym sporo racji, bo z wyników finansowych Samsunga można wnioskować, iż to właśnie dział smartfonów radził sobie najgorzej ze wszystkich w minionym kwartale. Pozytywny wpływ na to może mieć jednak nadchodząca premiera Galaxy Note 9.

Samsung Galaxy S9 nie sprzedaje się dobrze. Koreańska firma potwierdziła ostatnie plotki. Wynikało z nich, że sprzedaż wspomnianego smartfona nie idzie najlepiej. Z pewnością wpływ na to ma również zbliżająca się wielkimi krokami premiera telefonu Samsung Galaxy Note 9, który ma pojawić się już 9 sierpnia.

Samsung podał do wiadomości, że osiągnął zysk operacyjny w wysokości 14,87 trylionów wonów (13,3 miliarda dolarów) ze sprzedaży o łącznej wartości 58,4 biliona wonów (52,1 miliarda dolarów). Przychody spadły więc o 4 procent w porównaniu z analogicznym okresem w roku minionym. Według Samsunga spadek przychodów można zrzucić na łagodniejszą sprzedaż smartfonów i wyświetlaczy.

Samsung Galaxy S9 Oscary 2018

Samsung Galaxy S9 może powtórzyć słabe wyniki Galaxy S3

Najważniejszy telefon firmy w tym roku, Galaxy S9, trafił do sprzedaży pod koniec minionego kwartału, ale Samsung potwierdził, że jego sprzedaż idzie opornie i jest daleka od ideału. Wcześniej analitycy przewidywali, że będzie to najgorzej sprzedający się telefon Galaxy S od 2012 roku.

Samsung podał do wiadomości, że segmencie wyświetlaczy również nie dzieje się najlepiej. W tym dziale odnotowano również trudny kwartał ze słabym popytem na elastyczne panele OLED. Spadły też zamówienia na panele LCD. Firma spodziewa się, że popyt na OLED wzrośnie w drugiej połowie roku, a planowany przez Apple plan uruchomienia dwóch nowych modeli iPhone’ów OLED prawdopodobnie w tym pomoże. Dobre zyski można jednak przypisać telewizorom, które były w poprzednim kwartale najchętniej kupowane przez użytkowników. Powód jest prosty – zbliżał się Mundial, więc fani piłki nożnej pospieszyli do sklepów po nowe telewizory. Jeśli chodzi o zmagania Samsunga z Apple, firma z Korei próbuje zniechęcić użytkowników smartfonów iPhone X w nowych reklamach.

Zobacz także: Najlepsze nowe aplikacje na Androida z czerwca

Źródło: The Verge

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij