Xiaomi zostało ostatnio oskarżone przez wielu posiadaczy smartfonów tej marki o zbyt intensywne pokazywanie reklam przez posiadaczy urządzeń tej marki. Firma postanowiła się przyznać do takich praktyk. Napisała krótkie oświadczenie, w którym mówi, iż są to dyskretne wpisy.
Reklama była i pozostanie integralną częścią usług internetowych Xiaomi, kluczowym elementem modelu biznesowego firmy. Jednocześnie będziemy podtrzymywać doświadczenia użytkowników, oferując opcje wyłączania reklam i stale ulepszając nasze podejście, w tym dostosowując miejsce i czas wyświetlania reklam. Naszą filozofią jest, aby reklamy były dyskretne, a użytkownicy zawsze mieli możliwość otrzymania mniejszej liczby rekomendacji – można przeczytać w oświadczeniu.
Xiaomi nie jest jedyne
W ciągu ostatnich kilku dni wielu użytkowników Xiaomi na Reddicie i Twitterze napisało, że wiele reklam pojawia się w aplikacjach opartych na MIUI. Można je zobaczyć nawet w menu ustawień. Firma oferuje opcję wyłączania rekomendacji reklam. Z drugiej jednak strony posiadacze wspomnianych urządzeń donoszą, że reklamy nadal się pojawiają się nawet po wyłączeniu tej opcji. Wielu z nich próbuje pozbyć się reklam, usuwając aplikację MIUI System Ads (MSA). Nie wiadomo jednak, czy ten sposób jest odpowiedni i będzie skuteczny.
Wspomniana firma nie jest jedyną, która oferuje takie reklamy. Swoim użytkownikom wyświetla je również między innymi Amazon, który oferuje wyższą cenę za sprzęt, jeśli chcemy pozbyć się reklam. W przypadku Samsunga natomiast pojawiają się powiadomienia push.
Zobacz także: Najlepsze nowe aplikacje na Androida z sierpnia
Źródło: TNW