OnePlus miał kolejny wyciek danych. To już druga tego typu sytuacja, gdy informacje klientów zostały naruszone pod kątem bezpieczeństwa. Firma poinformowała o sytuacji na oficjalnym forum. Klienci, których dotyczy problem zostali poinformowani poprzez stosowną wiadomość e-mail. Jeszcze zanim sprawa została upubliczniona.
OnePlus wyjaśnia, że do incydentu doszło w zeszłym tygodniu. Hakerzy uzyskali dostęp do bazy, skąd następnie mogli przejąć dane. Są to nazwiska klientów, adresy e-mail i fizyczne oraz numery kontaktowe. Firma twierdzi, że te informacje mogą zostać wykorzystane do phishingu lub rozsyłania spamu. Tak więc osoby, których informacje przejęto muszą liczyć się ewentualnie z taką sytuacją.
OnePlus twierdzi, że wyciek danych nie obejmuje haseł i kart płatniczych
Firma wyjaśnia, że nie doszło do wycieku loginów, haseł czy danych kart płatniczych. Te informacje klientów pozostają bezpieczne, a więc nie trzeba się o to martwić. To nie pierwsza taka sytuacja w historii OnePlusa. W 2018 roku Chińczycy poinformowali, że hakerzy przejęli dane do 40 tysięcy klientów. W tym konkretnym przypadku znajdowały się informacje o kartach płatniczych.
OnePlus obiecuje zwiększenie zabezpieczeń. W przyszłym miesiącu planuje uruchomić program bug bounty, gdzie szukacze dziur będą mogli pomagać w znajdowaniu luk. Ponadto zostanie nawiązana współpraca z uznaną firmą od zabezpieczeń. Ma to na celu poprawę ochrony danych klientów.
Przeczytaj także: Messenger – triki i funkcje, które warto znać