Sprzedaż tabletów to zyski również dla producentów zawartości
Sprzedaż tabletów przynosi zyski ich producentom. Nie tylko jednak im. Z popytem na same urządzenia wiąże się bowiem zapotrzebowanie na aplikacje. Jak szacuje firma Juniper Research, zyski z sprzedaży zawartości na tablety sięgą jeszcze w tym roku 40 miliardów, zaś w roku 2016 – 65 miliardów dolarów.
Sprzedaż tabletów przynosi zyski ich producentom. Nie tylko jednak im. Z popytem na same urządzenia wiąże się bowiem zapotrzebowanie na aplikacje. Jak szacuje firma Juniper Research, zyski z sprzedaży zawartości na tablety sięgną jeszcze w tym roku 40 miliardów, zaś w roku 2016 – 65 miliardów dolarów.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych darmowych aplikacji na tablety z Androidem
Oznacza to jednocześnie, że tablety pobiją smartfony w kwestii przychodów z tytułu sprzedaży zawartości. Analitycy oczekują, że roczne dochody z dystrybucji zawartości (łącznie, dla tabletów i smartfonów), wzrosną o kwotę 25 miliardów dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat. Jak mówi raport Juniper Research, wpływy z sprzedaży muzyki i wideo stanowią około połowy całego zysku. Jednocześnie w najbliższej przyszłości to gry będą najszybciej rozwijającą się częścią rynku, zaś towarzyszyć im będą wideo i e-booki.
Co ciekawe, bardzo pomocne w monetyzacji zawartości na smartfony są… abonamenty, które użytkownicy urządzeń płacą operatorom sieci GSM, a których ceny ustawicznie maleją. E-booki z kolei bardziej sprzyjają tabletom, ponieważ dzięki producentom choćby takim jak Amazon, Kobo czy Nook, zawartość mediów z tej dziedziny jest jak dotąd najbardziej dochodowa na rynku.