Od premiery pakietu Office na iPada upłynęły już dwa tygodnie. Aplikacje trafiły na tablety marki Apple po wielu miesiącach oczekiwania. Dlaczego jednak gigant z Redmond postawił na iPada, a nie na tablety z Androidem, które przecież obecnie dominują na rynku? Okazuje się, że decyzja była całkiem przemyślana i nie została podjęta na łapu capu. Dlaczego więc wygrał iPad? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule.
Przeczytaj koniecznie >> Office na iPada. Przed Microsoftem jeszcze wiele pracy
Gigant z Redmond udostępnił Office’a na iPada pod koniec marca. Microsoft kazał sobie długo czekać na premierę własnego pakietu biurowego na tabletach marki Apple. Wszak prace nad nim rozpoczęły się już w 2011 roku. W końcu jednak odchodzący CEO Microsoftu – Steve Ballmer zdecydował się na wydanie oprogramowania w sklepie App Store, co nastąpiło już pod „dowództwem” nowego szefa – Satyi Nadelli. Skąd decyzja wydania pakietu biurowego na iPada, zamiast najpierw na tablety z Androidem lub te z okienkami Microsoftu? Okazuje się, że nie odbyło się to przypadkowo.
Zacznijmy od tego, że udział na rynku tabletów internetowych w 2013 roku uległ dużym zmianom. Apple, choć w zeszłym roku sprzedało ponad 70 milionów iPadów, tak pomału zaczęło tracić na rzecz urządzeń z Androidem, które były chętniej wybierane. W 2013 roku na rynek trafiło 50 milionów więcej „dachówek” z systemem Google niż iPadów. Wydawać by się mogło, że baza potencjalnych odbiorców pakietu Office w przypadku Androida jest znacznie większa. Okazuje się jednak, że nie do końca tak jest.
iPad nie jest tylko chętnie kupowany przez zwykłych użytkowników. Tablet marki Apple bardzo często trafia również pod strzechy firm, przedsiębiorstw i dużych organizacji. I właśnie tam Microsoft upatrywał swój cel w sukcesie pakietu Office, który notabene wymaga do pełnego działania subskrypcji w usłudze Office 365.
Steve Ballmer podjął decyzję, która może wydawać się dziwna. Wszak Microsoft Office na tablety z okienkami w wersji Modern UI dopiero jest w trakcie przygotowywania i jeszcze upłynie trochę czasu zanim odbędzie się jego premiera. Pamiętajmy jednak, że brak Office’a na iPadzie w rzeczywistości generował Microsoftowi wielkie straty. Część analityków twierdziła, że nawet w wysokości 2,5 miliarda dolarów w skali roku! Nie są to małe pieniądze.
Ponadto Android nadal nie jest kojarzony zbyt mocno ze strefą biznesową. Tablety z systemem Google znacznie chętnie wybierają użytkownicy domowi, których Microsoft w przypadku usług z rodziny Office nie traktuje priorytetowo. Co prawda taki Samsung za sprawą Galaxy TabPRO 12.2 i Galaxy NotePRO stara się mocniej zainteresować Androidem firmy i przedsiębiorstwa, ale na razie raczej z mizernym skutkiem. Prognozuje się, że w tym roku Koreańczycy sprzedadzą co najwyżej około miliona większych tabletów, a więc niewiele. Z kolei Apple ma szansę sprzedać w 2014 roku nawet niemal 100 milionów iPadów. Różnica jest widoczna gołym okiem.
Nie zmienia to jednak faktu, że Microsoft nie zamierza pozostawić fanów Androida na lodzie. Prace związane z przeniesieniem Office’a na platformę Google trwają i zapewne w przeciągu kilku miesięcy pakiet biurowy Microsoftu pojawi się również na „dachówkach” z Androidem. Wcześniej jednak zapewne doczekamy się premiery wariantu Modern UI Office’a na tablety z okienkami. Android znowu więc pozostanie na szarym końcu…
Źródło: softpedia