Na tydzień przed uruchomieniem usługi Apple Music, Google postanowiło udostępnić bezpłatny wariant Muzyki Google Play w wersji z reklamami.
Google do tej pory nie oferowało, jak na przykład Spotify, bezpłatnego dostępu do własnej usługi muzycznej – Muzyki Google Play. Po wygaśnięciu okresu testowego musieliśmy liczyć się z wydatkiem 19,99 zł/miesiąc. Tymczasem firma z Mountain View poinformowała, dosłownie przed chwilą, o uruchomieniu bezpłatnej wersji Muzyki Google Play. Godząc się na to musimy jednak liczyć się z reklamami, które znają na przykład użytkownicy bezpłatnej wersji Spotify.
Bezpłatny wariant na razie dostępny jest tylko w Stanach Zjednoczonych, ale z czasem zostanie pewnie udostępniony w innych krajach. Muzyka Google Play daje nam dostęp do bazy około 30 mln utworów, które możemy strumieniować za darmo. Ponadto możemy dodać nawet 50 tysięcy własnych piosenek. Nowa, bezpłatna wersja usługi ma działać na zasadzie zbliżonej do tego co znamy z Pandory.
Ruch Google w zasadzie nie dziwi. Dokładnie za tydzień rusza usługa Apple Music, która obecnie jest w błyskach reflektorów branży muzycznej. Darmowy dostęp z reklamami sprawi, że wielu użytkowników nie będzie chciało przesiąść się na Apple Music, na co Google z pewnością liczy.
źródło: google