Google wprowadza informacje o reklamach w aplikacjach ze Sklepu Play

Teraz już nie będziemy musieli się zastanawiać czy w danej aplikacji napotkamy na reklamy. Zmiany wchodzą z początkiem przyszłego roku.

Jestem mamą pięciolatki i bardzo dobrze znam słowa: „Mamo, kup mi… (tu wstaw dowolną nazwę produktu). W większości są to, oczywiście, zabawki, choć zdarzają się sytuacje, w których moja pociecha bardzo przekonuje mnie do zakupu nowej maskotki w danej aplikacji. Rodzice do tej pory nie wiedzieli, jakie dokładnie aplikacje zawierają w sobie reklamy. Do teraz, bo Google właśnie wprowadza nowe zasady.

Google postanowiło informować wszystkich użytkowników, czy w danej aplikacji znajdziemy reklamę. Chodzi tutaj o praktycznie każdą formę reklamy – od zwykłych banerów, po odnośniki do stron internetowych. Teoretycznie na liście nie znalazło się lokowanie produktu, jednak Google zaznacza, by w takich wypadkach upewnić się czy w danym regionie aplikacje zawierające lokowanie poszczególnych produktów są zgodne z prawem.

Deweloperzy mają czas na zadeklarowanie czy dana aplikacja zawiera w sobie reklamy do 11 stycznia. W Sklepie Play pojawiają się już jednak pierwsze aplikacje zawierające informujące o reklamach.

Źródło: Liliputing.com

Katarzyna Dąbkowska: Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.