Eddy Cue z Apple potwierdza, że przez błąd liczba użytkowników Apple News była źle określana. Apple pracuje już nad problemem, jednak nie potrafi jeszcze podać, ile dokładnie ludzi korzysta z aplikacji.
To dzień dobrych wiadomości dla Apple. Wcześniej dziennik Financial Times informował, że Apple Music subskrybuje już 10 milionów ludzi, teraz The Wall Street Journal donosi, że inna aplikacja giganta z Cupertino, Apple News, jest popularniejsza niż się wydawało samemu Apple.
W wywiadzie dla TWSJ Eddy Cue z firmy Apple potwierdził, że w wyniku błędu liczba użytkowników Apple News była zaniżana, tak więc jest wyższa niż pierwotnie sądzono. Jak wysoka? Tego nie wiadomo. Apple aktualnie pracuje nad rozwiązaniem problemu. Wcześniej Tim Cook, prezes Apple, wspominał, że z aplikacji skorzystało ponad 40 milionów użytkowników urządzeń mobilnych z iOS 9 w pierwszym miesiącu od jej premiery w App Store. Nie wiadomo jednak, ile osób do aplikacji wraca i regularnie z niej korzysta.
Rzeczywista liczba użytkowników może nie obchodzić samych korzystających z aplikacji, ale jest ważna między innymi dla wydawców. Ci nie płacą za umieszczanie wiadomości w aplikacji, ale ma to wpływ na sprzedaż reklamy. Apple również na tej reklamie zarabia. Firma pozwala wydawcom zatrzymać 100% przychodu, jeśli sprzedają oni reklamy w aplikacji sami, ale jeśli pośredniczy w tym Apple – zatrzymują 70% przychodu. Reszta ląduje na koncie kalifornijskiego giganta.
Teraz raczej nie mamy co liczyć na wiadomości o dokładnej liczbie aktywnych użytkowników aplikacji Apple News. Być może gigant z Cupertino pokusi się o ujawnienie tych informacji, kiedy będzie podawało kwartalne wyniki. Ma to nastąpić 26 stycznia.
Źródło: TWSJ