Apple w 2015 r. zarobiło o 75% więcej na aplikacjach niż Google
App Anni donosi, że w 2015 roku Apple zarobiło o 75% więcej z App Store niż Google ze Sklepu Play pomimo znacznych rozbieżności w liczbie pobieranych aplikacji.
App Anni donosi, że w 2015 roku Apple zarobiło o 75% więcej z App Store niż Google ze Sklepu Play pomimo znacznych rozbieżności w liczbie pobieranych aplikacji.
Według nowego raportu firmy zajmującej się analizą rynku aplikacji mobilnych, App Annie, w 2015 roku Apple wciąż zarabia więcej z App Store niż Google ze Sklepu Play. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że użytkownicy sklepu Google’a pobierają znacznie więcej aplikacji niż posiadacze urządzeń Apple’a.
Z raportu wynika, że użytkownicy Sklepu Play pobrali w 2015 roku około dwa razy więcej aplikacji niż użytkownicy App Store. Nie przekłada się to jednak na zyski. App Annie donosi, że Apple w minionym roku miało o 75% większe zyski z App Store niż Google ze swojego sklepu. Jest to o 70% więcej w porównaniu do różnicy dochodów między sklepami w roku 2014.
Z drugiej jednak strony różnica w liczbie pobieranych aplikacji może być nieco mniejsza niż to podaje App Annie. Firma śledzi więcej niż milion aplikacji, w tym aplikacje 94 ze 100 największych wydawców na obu platformach. App Annie nie jest jednak w stanie śledzić aplikacji stworzonych przez Apple, takich jak Keynote, GarageBand oraz Numbers, więc liczba pobrań jest większa niż w rzeczywistości podaje raport.
Kolejna rozbieżność w danych dotyczy Chin. App Annie jest w stanie śledzić pobieranie aplikacji na iOS w Chinach, ale nie może obserwować aplikacji Google’a. App Annie twierdzi, że Chiny są obecnie trzecim największym rynkiem pod względem przychodów z App Store. Bardzo blisko mu do rynku japońskiego, który znajduje się na drugim miejscu. Nie może jednak podać takiego raportu odnośnie wyników Google.
W zeszłym tygodniu pojawił się też raport Sensor Tower, z którego wynika, że w minionym miesiącu Apple zarobiło z App Store około 1 miliard dolarów ze względu na wielką popularność takich gier jak Clash of Clans. Jest to 18-procentowy wzrost w porównaniu do wyników z listopada.