Spotify Radar Premier (Release Radar) to nowa funkcja w popularnej usłudze muzycznej Szwedów, która zaproponuje w każdy piątek lepiej spersonalizowaną, dwugodzinną playlistę z muzyką. Funkcja ma działać na podstawie algorytmu, a więc będzie dobierać muzykę na podstawie historii odsłuchu i im więcej czasu spędzimy w Spotify, tym działanie Radaru Premier ma być lepsze.
Spotify Radar Premier debiutuje dziś w najpopularniejszej usłudze do strumieniowania muzyki. Zadaniem funkcji będzie dostarczanie bardziej spersonalizowanych playlist z muzyką i będzie to odbywać się co każdy piątek, tuż przed weekendem.
Spotify Radar Premier będzie dwugodzinną playlistą z muzyką, na której znajdą się zarówno propozycje na postawie ulubionych artystów, jak i nowe propozycje. Funkcja ma działać tym lepiej, im dłużej czasu spędzamy na słuchaniu muzyki w Spotify i jej celem będzie też dostarczanie nowych wydań artystów, które normalnie w ciągu tygodnia mogliśmy przeoczyć. Co jest zrozumiałe, bo w tygodniu pracujemy.
Nowa funkcja Spotify działa na zasadzie algorytmu, który śledzi naszą dotychczasową historię odtwarzania muzyki i dobiera playlistę na podstawie tego, co słuchamy w usłudze. Radar Premier dostępny jest dla wszystkich użytkowników popularnej aplikacji (także słuchających muzyki za darmo z reklamami) i na wszystkich platformach systemowych (na komputerach Mac i z systemem Windows oraz smartfonach i tabletach z iOS, Androidem oraz Windows Phone/Windows 10 Mobile). Na najwięcej mogą oczywiście liczyć użytkownicy kont Spotify Premium z płatną subskrypcją, którzy to mogą odsłuchiwać playlistę także w trybie offline, czyli bez potrzeby nawiązywania połączenia z internetem.
Spotify Radar Premier dostępny jest też dla osób słuchających muzykę bez kont Premium z reklamami.
Release Radar powstało po wielkim sukcesie Odkryj w trym tygodniu, które dostarcza playlisty użytkownikom usługi w każdy poniedziałek. Z funkcji korzysta ponad 40 mln użytkowników Spotify (czyli więcej niż jest kontr Premium, bo tych jest 30 milionów), a z użyciem tej funkcji odtworzono już około 5 miliardów utworów. Szwedzi twierdzą, że w ten sposób ludzie dotarli do wielu nowych artystów, których normalnie by nie poznalo. Dla ponad 8 tysięcy wykonawców ponad połowa słuchaczy, to osoby odtwarzający muzykę poprzez Odkryj w tym tygodniu.
Każdego tygodnia wydawana jest ogromna ilości muzyki, co sprawia, że bycie na bieżąco ze wszystkim, co nas interesuje jest praktycznie niemożliwe, powiedział Matt Ogle, Senior Product Owner w Spotify i dodał: Podczas prac nad Release Radar, naszym głównym celem było opracowanie możliwie najmniej wymagającego sposobu, który pozwoli fanom odkrywać nową muzykę artystów, którzy mają dla nich największe znaczenie. Udało nam się to osiągnąć tworząc jedną, prostą playlistę.
Źródło: informacja prasowa Spotify