Facebook trafi na Apple TV i Smart TV marki Samsung
Facebook zamierza wkroczyć na wasze telewizory. W oficjalnej informacji ujawniono, że w przygotowaniu jest specjalna aplikacja Facebooka, która zostanie niedługo udostępniona na Apple TV, telewizory Smart TV marki Samsung oraz Amazon Fire TV. Przy okazji Facebook wprowadza zmiany w aplikacji mobilnej, które dotyczą wideo.
Facebook zamierza wkroczyć na wasze telewizory. W oficjalnej informacji ujawniono, że w przygotowaniu jest specjalna aplikacja Facebooka, która zostanie niedługo udostępniona na Apple TV, telewizory Smart TV marki Samsung oraz Amazon Fire TV. Przy okazji Facebook wprowadza zmiany w aplikacji mobilnej, które dotyczą wideo.
Macie dość Facebooka? Możliwe, ale Facebook nie ma dość was. Dlatego Mark Zuckerberg zamierza pojawić się także na waszych telewizorach. Poprzez dedykowaną aplikację, która jest już w przygotowaniu. Nowa aplikacja Facebooka ma wkrótce trafić na Apple TV 4. generacji, nowsze telewizory Smart TV marki Samsung i przystawkę Amazon Fire TV. Z czasem ma być dostępna także na innych platformach.
Facebook na telewizory pozwoli oglądać filmy publikowane w popularnej społecznościówce. To oznacza, że będziecie mogli oglądać przeróżne wideo, otrzymywać rekomendacje, a nawet zachowywać filmy w celu późniejszego obejrzenia. Lider rynku społecznościówek nie ujawnia jednak, kiedy dokładnie nowa aplikacja będzie dostępna. Wiemy tylko, że nastąpi to wkrótce.
Facebook na smartfony ze zmianami dla wideo
Facebook doczekał się także nowości w aplikacji na smartfony z systemami Android oraz iOS, co może was bardziej zainteresować. Tym bardziej, że dotyczą one wideo. Filmy nagrane w widoku portretowym można teraz uruchomić na pełnym ekranie. Najważniejsza nowość to jednak tryb Picture-in-Picture. W ten sposób możecie oderwać okienko z filmem i umieścić je w dowolnym miejscu, po czym dalej przewijać newsfeed. Użytkownicy smartfonów z Androidem dostają jeszcze jeden bonus w postaci możliwości wyciągnięcia takiego okienka z filmem poza okno aplikacji Facebooka. Jej opuszczenie sprawi, że nadal będziecie mogli oglądać takie wideo. Co ciekawe, takiej opcji nie ma na Androidzie nawet YouTube. Taka funkcja w aplikacji na urządzenia z iOS nie będzie dostępna i dotyczy tylko sprzętów z zielonym robotem.
Ostatnia zmiana dotyczy dźwięku i to może wam się nie spodobać. Teraz uruchomienie filmu w aplikacji Facebooka spowoduje automatyczne odtworzenie dźwięku. Wyobraźcie to sobie na przykład w autobusie czy tramwaju. Na szczęście, automatyczne uruchamianie dźwięku będziecie mogli zablokować w ustawieniach. Dźwięk nie powinien się też włączyć, gdy telefon jest wyciszony. Poniżej możecie obejrzeć wideo, na którym Facebook zaprezentował nowości wdrożone w aplikacji na urządzenia z systemem Android oraz iOS.
Powyższe zmiany są już wdrażane i jeśli jeszcze ich nie widzicie, to wkrótce powinniście uzyskać dostęp. Widzimy, że Facebook stawia na wideo, co nie powinno dziwić. Mark Zuckerberg już nieraz podkreślał, że przyszłość należy do filmów, a nie wyłącznie postów z tekstem i obrazkami. Dlatego szef Facebooka tak bardzo skupia się na udoskonalaniu możliwości, jakie może dać jego serwis w powiązaniu z filmami.
źródło: Facebook