Sklep Play z promocjami. Google udostępnia funkcję wszystkim deweloperom
Już od jakiegoś czasu Sklep Play oferował promocje na wybrane gry. Wtedy jednak myśleliśmy, że to jedynie akcja marketingowa. Teraz oficjalnie potwierdziło się, że Google ma zamiar na stałe wprowadzić zmiany. Deweloperzy sami będą ustalać ceny promocyjne, ale Google także ustaliło pewne zasady, które będą obowiązywały.
Już od jakiegoś czasu Sklep Play oferował promocje na wybrane gry. Wtedy jednak myśleliśmy, że to jedynie akcja marketingowa. Teraz oficjalnie potwierdziło się, że Google ma zamiar na stałe wprowadzić zmiany. Deweloperzy sami będą ustalać ceny promocyjne, ale Google także ustaliło pewne zasady, które będą ich obowiązywały.
Nie tak dawno Sklep Play zaoferował kolejne zmiany, w ramach których użytkownicy mogli widzieć z poziomu strony głównej promocyjne ceny dla poszczególnych aplikacji czy gier. Wtedy jednak myśleliśmy, że jest to jedynie akcja promocyjna związana z pojawieniem się w kinach filmu LEGO Batman. Niższe ceny były widoczne jedynie dla gier z serii LEGO. Okazuje się jednak, że Sklep Play na stałe wprowadza te zmiany i jest to już oficjalne.
Na stronie przeznaczonej dla deweloperów aplikacji i gier pojawiła się informacja o tym, jak tworzyć promocje na swoje gry i aplikacje w Sklepie Play. Deweloperzy nie tylko będą mogli dodawać swoje aplikacje do listy tych będących w promocji, ale również ustalać ich ceny. Aby to zrobić muszą wpisać cenę w domyślnej walucie. Google przeliczy wtedy koszt dla innych rynków. Ważnym jest, że promocyjna cena musi być minimum 30% mniejsza od ceny standardowej. Promocja może trwać minimalnie 1 dzień i maksymalnie 8 dni. Google potwierdziło też, że pomiędzy zakończeniem jednej promocji i rozpoczęciem drugiej musi minąć przynajmniej 30 dni.
Sklep Play daje dużo możliwości deweloperom, ale Google wprowadza też ograniczenia
Promocje będą jednak oddziaływały np. na wyświetlanie aplikacji i gier w poszczególnych działach. Kiedy przykładowo na dany czas deweloper udostępni aplikację za darmo, wtedy nie będzie się ona wyświetlała na liście najpopularniejszych płatnych gier (pomimo tego, że normalnie jest płatna). Tak pobrane aplikacje i gry nie będą także traktowane jako zakupione, dlatego podczas trwania promocji w raportach liczba kupujących będzie zaniżona.
Źródło: support.google.com