Facebook prowadzi testy kolejnej, nowej funkcji. Tym razem część użytkowników popularnej społecznościówki na urządzeniach z systemem Android widzi nowy, okrągły przycisk. Jego dotknięcie powoduje wyświetlenie sugestii z proponowanymi wideo jak w YouTube. Nie wiadomo jednak, kiedy Facebook wprowadzi taki przycisk dla wszystkich. Możliwe, że nigdy.
Facebook lubi na wąskiej grupie użytkowników testować różne nowe funkcje. Zazwyczaj jest tak, że włącza dostęp nielicznym osobom do pewnej nowości i większość jej nie widzi. Nie inaczej jest z nowym przyciskiem z sugestiami wideo.
Część użytkowników aplikacji Facebook na smartfony i tablety z systemem Android dostrzegło nowy, okrągły przycisk typu FAB, który znajduje się w dolnej, prawej części okna aplikacji. To niebieski przycisk z białym logo przypominającym to YouTube’a. Jego dotknięcie powoduje wyświetlenie nowego okna o nazwie Suggested for You (Proponowane dla Ciebie). Jak nietrudno się domyślić, tu umieszczono filmy proponowane dla użytkownika, które najpewniej dobierane są z użyciem specjalnego algorytmu.
Facebook chce konkurować z YouTube
Nie od dziś wiadomo, że Facebook coraz bardziej skupia się na filmach i chce, abyście je oglądali u niego, a nie w aplikacji YouTube od Google’a. Bo jeśli macie marnować czas, to dlaczego nie na Facebooku, zgadza się? Na razie nie wiadomo jeszcze, czy taka funkcja w ogóle zostanie wdrożona dla wszystkich. Testy odbywają się po stronie serwerów Zuckerberga. To oznacza, że instalacja konkretnej wersji aplikacji z pliku APK nic nie daje. Możliwe, że nowy przycisk jednak nie zostanie wdrożony dla wszystkich i trzeba to mieć na uwadze. Po zakończeniu testów równie dobrze może zniknąć na zawsze.
źródło: Android Police