Udostępnij
Tweetnij

Netflix blokuje instalację aplikacji na zrootowanych i odblokowanych smartfonach

Netflix 5.0 wprowadzony ostatnio do Sklepu Play wnosi m.in. wsparcie dla HDR i Dolby Vision dla LG G6. Przy okazji twórcy aplikacji postanowili zablokować dostęp do programu na urządzeniach, które są odblokowane lub mają dostęp do konta roota. Na takich smartfonach z Androidem Netflix w Sklepie Play nie wyświetla się.

Netflix 5.0 wprowadzony ostatnio do Sklepu Play wnosi m.in. wsparcie dla HDR i Dolby Vision dla LG G6. Przy okazji twórcy aplikacji postanowili zablokować dostęp do programu na urządzeniach, które są odblokowane lub mają dostęp do konta roota. Na takich smartfonach z Androidem Netflix w Sklepie Play nie wyświetla się.

Netflix w T-Mobile

Netflix 5.0 jest najnowszą wersją popularnej aplikacji. Część osób zaczęło jednak raportować, że program nie pojawia się im w Sklepie Play. Okazuje się, że dotyczy to urządzeń z Androidem oraz tych z dostępem do konta roota. W tym przypadku rzeczywiście wpisanie nazwy apki w Sklepie Play nie spowoduje wyświetlenia na liście wyników głównej aplikacji popularnego serwisu VoD. Natomiast jeśli udacie się do aplikacji z bezpośredniego linku, to zostanie wyświetlona informacja o braku kompatybilności. Widzicie to na poniższych zrzutach ekranowych.

Netflix Android blokada root

Netflix potwierdził to wypowiedzi dla serwisu Android Police. W oświadczeniu czytamy: Wraz z naszą najnowszą wersją 5.0 całkowicie bazujemy na udostępnianym przez Google DRM Widevine. Dlatego wiele urządzeń, które nie są certyfikowane przez Google lub zostały zmodyfikowane nie będą współpracować z naszą nową aplikacją, a użytkownicy nie będą widzieli aplikacji Netflix w Sklepie Play. Przy okazji uaktualniono wykaz zmian, gdzie można znaleźć zdanie: Wersja 5.0 działa tylko na urządzeniach certyfikowanych przez Google i spełniających wszystkie wymagania Androida.

Warto jednak dodać, że Netflix na odblokowanych urządzeniach czy z dostępem do konta roota działa normalnie, jeśli został zainstalowany wcześniej. Nie wiadomo jednak, czy za jakiś czas to nie ulegnie zmianie. Nie można tego wykluczyć. Na razie jednak takich problemów nie ma.

źródło: Android Police

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij