Netflix 5.0 wprowadzony ostatnio do Sklepu Play wnosi m.in. wsparcie dla HDR i Dolby Vision dla LG G6. Przy okazji twórcy aplikacji postanowili zablokować dostęp do programu na urządzeniach, które są odblokowane lub mają dostęp do konta roota. Na takich smartfonach z Androidem Netflix w Sklepie Play nie wyświetla się.
Netflix 5.0 jest najnowszą wersją popularnej aplikacji. Część osób zaczęło jednak raportować, że program nie pojawia się im w Sklepie Play. Okazuje się, że dotyczy to urządzeń z Androidem oraz tych z dostępem do konta roota. W tym przypadku rzeczywiście wpisanie nazwy apki w Sklepie Play nie spowoduje wyświetlenia na liście wyników głównej aplikacji popularnego serwisu VoD. Natomiast jeśli udacie się do aplikacji z bezpośredniego linku, to zostanie wyświetlona informacja o braku kompatybilności. Widzicie to na poniższych zrzutach ekranowych.
Netflix potwierdził to wypowiedzi dla serwisu Android Police. W oświadczeniu czytamy: Wraz z naszą najnowszą wersją 5.0 całkowicie bazujemy na udostępnianym przez Google DRM Widevine. Dlatego wiele urządzeń, które nie są certyfikowane przez Google lub zostały zmodyfikowane nie będą współpracować z naszą nową aplikacją, a użytkownicy nie będą widzieli aplikacji Netflix w Sklepie Play. Przy okazji uaktualniono wykaz zmian, gdzie można znaleźć zdanie: Wersja 5.0 działa tylko na urządzeniach certyfikowanych przez Google i spełniających wszystkie wymagania Androida.
Warto jednak dodać, że Netflix na odblokowanych urządzeniach czy z dostępem do konta roota działa normalnie, jeśli został zainstalowany wcześniej. Nie wiadomo jednak, czy za jakiś czas to nie ulegnie zmianie. Nie można tego wykluczyć. Na razie jednak takich problemów nie ma.
źródło: Android Police