Google wprowadza zmiany w feed. Lepsze dopasowanie treści i przycisk Follow
Google poinformowało dziś o zmianach, które wprowadza w funkcji feed zaprezentowanej w grudniu. Gigant z Mountain wierzy, że nowe funkcje, jak dopasowanie treści oparte na uczeniu maszynowym sprawią, że użytkownicy w głównej aplikacji Google na iOS i Androida dostaną lepiej dopasowane pod siebie informacje. Zmiany są już wdrażane.
Google poinformowało dziś o zmianach, które wprowadza w funkcji feed zaprezentowanej w grudniu. Gigant z Mountain wierzy, że nowe funkcje, jak dopasowanie treści oparte na uczeniu maszynowym sprawią, że użytkownicy w głównej aplikacji Google na iOS i Androida dostaną lepiej dopasowane pod siebie informacje. Zmiany są już wdrażane.
Google wprowadziło feed w grudniu zeszłego roku. Teraz nadszedł czas na udoskonalenia tej funkcji. Dziś ogłoszono zmiany, które są już wprowadzane w Stanach Zjednoczonych, a już niedługo, w ciągu kilku najbliższych tygodni, zostaną wdrożone globalnie. Co się zmienia?
Z informacji przekazanych przez giganta z Mountain View wynika, że Google Feed powinien dostarczać lepiej dopasowane treści. To dotyczy wiadomości, filmów czy artykułów. Funkcja bazuje na uczeniu maszynowym, które wykorzystywane jest w coraz większej liczbie projektów i firma z Mountain View twierdzi, że im dłużej będzie się używało aplikacji, tym treści będą coraz lepiej dopasowane pod kątem danego użytkownika. Oczywiście, zawsze może dojść do sytuacji, że w feedzie pojawi się jakaś informacja, która nas nie interesuje. W tym przypadku można dotknąć daną kartę i wybrać odpowiednią opcję lub udać się do ustawień, gdzie będzie można wprowadzić zmiany związane z zainteresowaniami.
Google wprowadza przycisk Follow
Najważniejszą nowością jest jednak przycisk Follow (Obserwuj), który będzie pojawiać się w popularnej wyszukiwarce. Jeśli jakiś temat was zainteresuje, to będziecie mogli dodać go do listy obserwowanych. To sprawi, że w feedzie będzie pojawiać się więcej informacji związanych z zaobserwowanym tematem, bo dla Google’a będzie to znak, że chcecie więcej wiedzieć na temat wybranego zagadnienia. W ten sposób będzie można obserwować filmy, muzyków, aktorów, celebrytów, zespoły sportowe i wiele więcej.
Google wprowadza także nowy nagłówek w górnej części każdej karty. Jego dotknięcie spowoduje uruchomienie wyszukiwania powiązanych tematów. W ten sposób gigant z Mountain View chce ułatwić proces wyszukiwania. Zmianą jest także wyświetlanie danych tematów z różnych źródeł. W ten sposób Google będzie chciało wam dostarczyć więcej informacji z różnego punktu widzenia.
Zmiany są już wdrażane i powinny być widoczne w aplikacji Google na urządzenia z systemami iOS oraz Android na terenie Stanów Zjednoczonych. W Polsce jeszcze trochę na to poczekamy. Globalny rollout ma potrwać kilka tygodni. Aplikację możecie pobrać (o ile jakimś cudem jeszcze jej nie macie) pod jednym z poniższych przycisków.
źródło: blogGoogle