Jeśli jesteś klientem mBanku i korzystasz z telefonu z systemem Android, możesz być w niebezpieczeństwie. mBank poinformował, że ta wersja aplikacji została zhakowana i ukazuje fałszywą nakładkę wyciągającą dane od użytkownika. Bank już pracuje nad sprawą, ale prosi klientów o to, by zachowali ostrożność logując się.
mBank powiadomił swoich klientów o tym, że aplikacja banku w wersji na Androida została zaatakowana przez hakerów. Zanim jednak ją włączysz, by sprawdzić, co się dzieje z Twoimi pieniędzmi, przeczytaj, co zrobić.
Chodzi o to, że hakerzy chcą dorwać się do twoich danych, zanim wyczyszczą konto. Jeśli włączyć swoją aplikację, a na ekranie pojawi się okno z napisem Weryfikacja, wiedz, że coś jest nie tak. Nie włączaj tej opcji! Dalej hakerzy poproszą o twój numer telefonu, 5-cyfrowy kod PIN oraz dane do logowania na kontu mBanku. Można by pomyśleć, że potrzebne im będzie hasło z SMS-a do weryfikacji np. przelewu. Problem w tym, że mając tyle danych haker może przekierować wiadomość do siebie.
mBank proponuje rozwiązanie
Co proponuje wasz bank w tej sytuacji? Proponuje, by natychmiast zmienić hasło do serwisu transakcyjnego mBanku, przywrócić ustawienia fabryczne w telefonie (najlepiej poprzez tzw. hard reset), a także zmienić kod PIN do aplikacji mobilnej mBanku. Klienci mBanku korzystający z aplikacji na iOS są jednak bezpieczni.
Źródło: mbank.pl