Google Pay pojawiło się w styczniu jako połączenie usługi Androidem Pay z Portfelem. Firma z Mountain View niezwykle powoli wprowadza zmiany. Aktualnie wdraża je w wersji na przeglądarkowej na komputery osobiste i iOS. Kilka miesięcy po udostępnieniu ich na Androidzie.
Google Pay wprowadza płatności w internecie na iPhonie, iPadzie i desktopach, a użytkownicy powinni zauważyć zmiany, gdy spróbują dokonać płatności w obsługiwanej witrynie, niezależnie od przeglądarki, z której korzystają. Firma z Mountain View twierdzi również, że używane karty są dostępne dla wszystkich platform jednocześnie. Jak mówi – nie trzeba ich dodawać osobno. Dzięki temu staje się o krok bliżej do konkurowania z Apple Pay, które do Polski trafi w niedługim czasie, przy tworzeniu ujednoliconej płatności.
Inną interesującą funkcją Google Pay jest automatyczne aktualizowanie danych nowej karty na koncie w przypadku zastąpienia jej nową wersją. Pojawia się gdy tylko zamówisz nową kartę w banku. Ta sama zasada obowiązuje, jeśli ważność karty wygasa. Firma oferuje także nagrody podczas zakupów.
Z Google Pay nie będzie korzystać wielu polskich użytkowników?
Pierwsze wzmianki o Android Pay pojawiły się w 2015 roku. To wtedy zaprezentowano nową usługę płatności. Ostatecznie jednak do Polski trafił nieco ponad rok temu, w listopadzie 2016 roku. Opcja początkowo dostępna była tylko dla klientów trzech polskich banków. Były to BZ WBK, Alior Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. W Polsce niewielu użytkowników korzysta z Android Pay. Następnie firma z Mountain View ogłosiła wszem i wobec, że łączy Android Pay z Portfelem. Zamiast tych dwóch osobnych usług dostępna jest wyłącznie jedna – Google Pay.
Zobacz również: Najlepsze gry na iOS i Androida – kwiecień 2018