BLIK cały czas się umacnia. Dziś poinformowano, że InPost i Polski Standard Płatności nawiązali współpracę, która umożliwi odbiór towarów dostarczanych przez kurierów z użyciem BLIKA. Wystarczy więc tylko smartfon z aplikacją i płatności będzie można dokonać bezgotówkowo.
Płatność za pobraniem jest ciągle popularną formą płatności, na którą decyduje się, w zależności od badania, od 18 do 39 proc. klientów. To nadal sporo osób. InPost już wcześniej umożliwił dokonywanie płatności z użyciem terminali. Teraz będzie to również zyskujący na popularności BLIK.
Płatność za pobraniem w przypadku transakcji w eCommerce tradycyjnie kojarzona jest z gotówką. Zmieniamy to. Jednym z priorytetów strategii obecności BLIKA w tym kanale jest maksymalne ułatwienie płatności internetowych. Konsekwentnie realizujemy ten cel, czego przykładem jest właśnie współpraca z InPostem. Od teraz każdy użytkownik może wygodnie zapłacić BLIKIEM za zakupy u kuriera, bez posiadania gotówki. Chcemy w ten sposób zachęcić tą grupę klientów do płatności bezgotówkowych. To kolejny krok po niedawnym umożliwieniu płatności BLIKIEM za przesyłki przy odbiorze w Paczkomatach. – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. I dodaje: Nasze dane transakcyjne pokazują, że użytkownicy doceniają płatności BLIKIEM w internecie, od początku br roku wykonali ponad 40 mln takich płatności, liczymy, że przyzwyczajeni do gotówki klienci również szybko przekonają się do BLIKA.
BLIK dostępny jest klientów następujących banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska, Getin Bank, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbank, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.
Przeczytaj także: Najlepsze nowe aplikacje na Androida z października
źródło: informacja prasowa