Google Chrome już od dawna blokuje niektóre reklamy. Firma z Mountain View wprowadziła zmiany w ramach programu Better Ads Standards. Blokady objęły jednak jedynie wybrane regiony. Jak się okazało, na początku filtry pojawiły się w Ameryce Północnej. Następnie trafiły do Europy. W tym roku mają jednak objąć już cały świat.
Google Chrome, jak poinformowano oficjalnie, otrzyma specjalny program, w ramach którego filtrowane będą reklamy, na całym świecie. Wiadome to było od samego początku, jednak dopiero teraz powiadomiono, że stanie się to w lipcu tego roku. Znacznie uszczupli to wyświetlane reklamy.
Better Ads Standards skupiają się na 12 najbardziej wyraźnych i denerwujących użytkowników sposobów na wyświetlanie reklamy. Na liście są między innymi takie pozycje, jak automatyczne odtwarzanie filmów, wyskakujące okienka zajmujące cały ekran, czy duże, obszerne, przyklejone grafiki.
Google Chrome już wprowadziło wiele zmian
Jeżeli takie reklamy zostaną zidentyfikowane na stronie, to strony zostaną poinformowane o zaistniałej sytuacji w Search Console. Mogą się nie zastosować do wspomnianych zaleceń, jednak wtedy reklamy po prostu zostaną tam przefiltrowane automatycznie. Google potwierdziło, że aż 2/3 stron, które nie były zgodne z normami już dostosowały się do nowych standardów.
Jak już wspomnieliśmy, nowości mają zostać wprowadzone latem. Google poinformowało, że będzie to dokładnie 9 lipca. Wtedy właśnie standardy zostaną zastosowane do całego świata. Zobaczymy, jak będzie przekładało się to na rzeczywistość.
Przeczytaj także: Najlepsze nowe gry mobilne z grudnia
Źródło: 9to5mac