Google Chrome już jakiś czas temu zaczął blokować wybrane reklamy. Gigant z Mountain View pracuje nad tym, aby wbudowany w przeglądarkę internetową adblocker był jeszcze lepszy. Plany firmy ujawnia nam jeden z commitów dostrzeżony na stronie Chromium. Wkrótce aplikacja zablokuje te elementy sponsorowane, które zużywają zbyt wiele zasobów.
Google nazywa te elementy jako ciężkie reklamy. Nowa funkcja Chrome’a zadziała i zablokuje elementy, które zużywają więcej niż 1% przepustowości łącza, 1% procesora przez minutę oraz 1% CPU w ogóle. Wtedy pojawi się komunikat widoczny poniżej. Reklama zostanie zablokowana i zostanie wyświetlone wyjaśnienie. Kliknięcie na przycisk szczegółów sprawi, że pojawi się więcej informacji o tym, co właśnie się stało.
Więcej szczegółów na razie nie jest znanych. Pojawienie się commitu sugeruje, że Google Chrome takiej funkcji na dniach nie otrzyma. Trochę sobie na nią poczekamy. Najpierw udoskonalony adblocker pojawi się w poglądowych wydaniach przeglądarki z kanałów Dev i Canary. Dopiero z czasem funkcja zostanie skierowana do stabilnego wydania, co warto mieć na uwadze.
Przeczytaj także: Xiaomi Mi Band 4 dostępny w naszym sklepie