Google: pracujemy nad problemem spamu w aplikacji Kalendarz
Kalendarz Google wykorzystywany jest do rozsyłania niechcianych wiadomości. Firma z Mountain View zdaje sobie sprawę z tego problemu i ogłosiła, że spam zniknie, a obecnie szukane są rozwiązania. Scammerzy wykorzystują w tym celu domyślne ustawienia poczty Gmail. Problemy wkrótce powinny zostać zażegnane.
Kalendarz Google już od kilku miesięcy używany jest do rozsyłania spamu, gdyż scammerzy znaleźli w nim pewną lukę. Dzięki domyślnym ustawieniom poczty Gmail można rozsyłać informacje, które są niechciane. Zauważono to już w czerwcu. Do tego celu wykorzystywana jest funkcja automatycznego dodawania odbiorców wiadomości e-mail na wydarzenia. Problem powinien zostać w niedługim czasie zażegnany, bo gigant z Mountain View obecnie pracuje nad rozwiązaniem.
Google przekazało, że rzeczywiście szuka rozwiązania problemu, jakim jest spam w aplikacji Kalendarz. Niestety, na razie firma nie przedstawiła żadnych szczegółów. Te informacje powinny zostać podane z czasem. Istnieje jednak pewne tymczasowe rozwiązanie.
Tak można tymczasowo walczyć ze spamem w aplikacji Kalendarz Google
Jak już wspomnieliśmy, spamerzy wykorzystują domyślne ustawienia poczty Gmail. Tego typu spam jednak zniknie, gdy w ustawieniach zostanie wyłączone automatyczne tworzenie zdarzeń. To jednak może wpłynąć negatywnie na to, jak ktoś pracuje, co warto mieć na uwadze.
Google przy okazji zachęca po prostu do raportowania spamu, który pojawia się w jego aplikacjach. W ten sposób firma jest w stanie skuteczniej walczyć z takim zjawiskiem. Na rozwiązanie problemu, który powstał kilka miesięcy temu, trzeba jednak jeszcze będzie poczekać. Trudno powiedzieć, czy istnieje jakieś wewnętrzne ETA.
Przeczytaj także: Messenger – triki i funkcje, które warto znać